Det lackar mot jul

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anders Landström, 2 december 2013.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Så med hjälp av vårt vänforum Klocksnack har vi julpyntat forumet lite. Hoppas att det hjälper er att komma i rätt julstämmning.

Startade den här tråden så kan ni lägga in era önskelistor inför julen. Vad vill ni ska ligga under granen i år?

daviden gillar detta.
  2. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Really?

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      16,7 KB
      Visningar:
      121
    Anders Landström gillar detta.
  3. Anders Landström

Du sa att jag fick göra vad jag ville

4. Anders Landström

För övrigt är min önskelista inte så lång i år. Jag önskar mig INTE Richard Juhlins nya bok men tar gärna tips på andra böcker som borde införskaffas. Sedan önskar jag mig lite Bourgogne. Gärna lite av de nya odlarna jag inte provat ännu.

5. vintomas

vintomas Bloggare

Kanske den nya utgåvan av "Christie's Encyclopedia of Champagne and Sparkling Wine" (Tom Stevenson, uppdaterad av Essi Avelan), utkommen i UK för knappa två veckor sedan? Förra utgåvan är från 2003, så det var dags för en ny. Mitt ex ligger någonstans i postgången mellan öarna och Sverige så jag har ingen recension att ge än.

http://www.amazon.co.uk/Christies-E...187/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1386027856

Elvis och Anders Landström gillar detta.
  6. kayaker

kayaker Cyklist

Clive Coates: The Wines of Burgundy
    Clive Coates: My Favorite Burgundies (Clive Coates nyaste och mest uppdaterade bok. Själv tänker jag vänta tills den publiceras av ett brittiskt förlag då jag har en viss allergi mot tafflig amerikansk stavning, speciellt om det är en britt som skrivit boken... :))
    Remington Norman&Charles Taylor: The Great Domaines of Burgundy
    Bill Nanson: The Finest Wines of Burgundy

7. Anders Landström

Var det inte någon annan författare som kom ut med en ny bok om Champagne nyligen också?

Tack, en bok om Bourgogne står nog högst på listan. Bra med tips

8. vintomas

vintomas Bloggare

Du kanske tänker på Tyson Stelzer (som jag tror är australier)? "The Champagne Guide 2014-2015"
    http://www.amazon.co.uk/Champagne-G...413/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1386068701

Såg det dock som en risk att du inte skulle hålla med om hans uppfattningar, eftersom hans producentomdömen inkluderar 9/10 till André Clouet och 8/10 till Jacques Selosse. :) Pierre Péters får också 9/10, så han skulle nog trivas i en genomsnittlig systembolagsbutik. 10/10 får Billecart-Salmon, Bollinger, Krug och Salon.

9. Elvis

Elvis Medlem

Tack för tipset. Nu har jag beställt ett ex också!

Dela sidan