Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Magikern

Medlem
Inget för mig denna gången heller. Några objekt som jag möjligen kunde bjudit på men jag hade inte möjlighet att vara med aktivt när det drog ihop sig.

I en hel del fall hade det räckt med att ge lägsta acceptbud. Petrolo Galatrona blev det återrop på t.ex. och ser jag de flaskorna på nästa auktion blir det nog ett bud för min del.
 

Sarco

Medlem
I en hel del fall hade det räckt med att ge lägsta acceptbud. Petrolo Galatrona blev det återrop på t.ex. och ser jag de flaskorna på nästa auktion blir det nog ett bud för min del.

Ja, reservationspriserna är generellt för höga enligt mitt förmenande. Det blir många återrop. Men jag driver å andra sidan inte ett auktionshus.
 

Magikern

Medlem
Ett lustigt rykte som jag hörde idag var att årets glögg 03 (eller var det 04) såldes för över 1000 kronor flaskan för ett tag sedan på Bukowskis.

Stämmer dessa rykte? Jag tror inte jag orkar söka genom deras gamla kataloger men det hade varit kul att få det verifierat. :p
 

Wintermute

Medlem
Ett lustigt rykte som jag hörde idag var att årets glögg 03 (eller var det 04) såldes för över 1000 kronor flaskan för ett tag sedan på Bukowskis.

Stämmer dessa rykte? Jag tror inte jag orkar söka genom deras gamla kataloger men det hade varit kul att få det verifierat. :p
Jag har hittat en Blossa-post på Bukowskis. 15 flaskor för 3100 kr + avgifter. December 2017. Det kan finnas fler poster på Stadsauktionen(?) som hade uppdraget innan Bukowskis.

 

Magikern

Medlem
Jag har hittat en Blossa-post på Bukowskis. 15 flaskor för 3100 kr + avgifter. December 2017. Det kan finnas fler poster på Stadsauktionen(?) som hade uppdraget innan Bukowskis.


Tack så mycket. Det priset var inte så superhögt ändå. Jag hade personligen aldrig köpt flaskorna till det priset dock.
 

Magikern

Medlem
Har någon kollat vad som säljs än?

Riktigt bra på jenkarfronten men ingen höjdare i övrigt.

Dalla Valla Maya 92 eller 02 för lägsta acceptanspris hade varit kul att ha.
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Har någon kollat vad som säljs än?

Riktigt bra på jenkarfronten men ingen höjdare i övrigt.

Dalla Valla Maya 92 eller 02 för lägsta acceptanspris hade varit kul att ha.
Jajamen. Trevlig champagne. Kul med en Selosse 08 och intressant att se vad den slutar på.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Hur funkar värderingarna på catawiki egentligen?
Hittade just den här:
Om man köper den direkt av säljaren, utan auktion så tar han €29,90 per flaska. Hur kan då värderingen hamna på €240 - € 300 för 6 stycken.
Någon som har testat producenten? Rätt klent med omdömen på cellartracker.
 

Thirsty

Smygnykterist
Hur funkar värderingarna på catawiki egentligen?
Hittade just den här:
Om man köper den direkt av säljaren, utan auktion så tar han €29,90 per flaska. Hur kan då värderingen hamna på €240 - € 300 för 6 stycken.
Någon som har testat producenten? Rätt klent med omdömen på cellartracker.
Säljaren skickar in föreslagen värdering. Catawiki lämnar sedan föreslagen värdering. Accept eller vidare diskussion om värdering. Antar att de går rätt hårt på statistik från tidigare objekt. Vad gäller exemplet ovan är dock oklart.
 
Toppen