Era senaste vininköp.

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 7 november 2007.

1. Elvis

Elvis Medlem

SV: Era senaste vininköp.

Prova den här vid något tillfälle. Den tycker jag är helt underbar! Jag ska dock varna för att det är stor risk att din fru får en ny favoritchampagne... ;)

2. Per Stade

Per Stade Lege artis

Innan jag tryckte på länken var jag orolig för att det var Krug Rosé :eek: men ditt tips bör provas!

3. SUPRA

SUPRA Bäst

Vet inte vad den kostar nu, men jag har för mig att mina kostade 700 kr nånting.
    Den var en ganska stor besvikelse om man jämför hur mycket jag gillar den vanliga.

Jag kan förstå att de sänkt priset...den är nog mer värd kring 500-ingen.

Diggar också Gosset Rosé som bara den.
    Men efter att ha gett Krug Rosé en chans till så måste jag säga att jag diggar den också. Sen om den är värd 5 st. Gosset Rosé är väl en annan femma.

4. Per Stade

Per Stade Lege artis

Såg att det fanns en Jacquesson Rosé också på "rean". Det kanske är större idé att prova den?
    Jacquesson Déorgement Tardif -88 var min sons nummer 1 när vi var på prestigeprovningen.

5. anders

anders Medlem

När jag provade Bollys Rose upplevde jag den som mer stringent och "vuxen" i smaken jämfört med Gosset Rose. En lite annorlunda, och kanske inte lika tillgänglig, skola alltså.

Var såg du det priset? Jag har bara sett pavan på ett ställe här i M och då ville de ha 80 euro.

Det känns som att en trevlig aktivitet skulle vara en liten kapplöpning mellan Gosset och Bolly parallellt. Låter som en njutbar eftermiddag.

För övrigt behöver man inte något svepskäl som att köpa champagne för att slå ner gamla tanter, det kan man göra bara för att det är roligt....

6. Elvis

Elvis Medlem

När jag var i München senast var all skumpa jag hittade dyr, både i varuhusen och i mindre vinbutiker. Du har säkert dina smultronställen, i och för sig.

7. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Finns en del i England för runt 400-450. De har rätt mycket bra priser på Bollinger där. Kommer inte ihåg exakt affär just nu men såg den för £38

På tal om gamla tanter, favoritfilmen är väl Death Race 2000 när de radade upp alla pensionärer på gatan utanför sjukhuset:
    http://www.youtube.com/watch?v=GGhu5Zl5ry8

8. anders

anders Medlem

Generellt är det så att NV är någon eller några tior billigare här medan prestigeprylarna oftast är bra mycket billigare på bolaget. 189 euro för Krug GC...

9. Segol

Segol Medlem

Jag har druckit så få olika Rose-champagner att jag knappt vet vad jag gillar men nästa gång jag passerar bolaget ska jag se till att köpa ett eller ett par exemplar så jag kan testa den.

;D

10. Elvis

Elvis Medlem

En Cuvée William Deutz Rosé 1999.

11. Per Stade

Per Stade Lege artis

Min fru var inte intresserad av Bollinger Rosé men jag fick beställa ett par Jacquesson Rosé 1997.
    Janurireor är förrädiska, det blev ett sexpack Jacquesson Avize Grand Cru 2000 också. Kan
    aldrig vara fel. Och så vet ni hur det är med reor, det blir lite köpt till ordinarie pris också:
    en låda Pol Roger Brut 1999 och dessutom plockade jag åt mig de tre Bollinger La Grande Année 1999
    [sic!] som fanns i butiken.
    Dessutom fick jag höra att Malmö-butiken hade blivit nedringd i tisdags av deltagare på det här forumet,
    som ville ha Pierre Peters Cuvée Speciale Les Chétillons 2001 :)

12. Anders Landström

Snyggt jobbat, var det i Malmö eller V-ås du köpte allt detta. Hansa brukar vara roligt att handla på, där klipper alla nervöst med ögonen när man frågar något speciellt om champagne, fördel dock att det nästan alltid finns saker kvar.

13. Per Stade

Per Stade Lege artis

På Hälla i Västerås. Har aldrig handlat i Malmö. Men skvallret går...

14. kayaker

kayaker Cyklist

Lite reavin i form av Nicolas Potel Charmes-Chambertin 2006.

15. Anders Landström

Du kunde inte hålla dig alltså :)

16. Per Stade

Per Stade Lege artis

Köpte in du också en Cuvée William Deutz Rosé 1999 häromdagen?

17. Anders Landström

Nä, jag köpte inte en :) Cuvée William Deutz Rosé 1999 men Elvis skulle inte köpa

18. Per Stade

Per Stade Lege artis

Nog fattade jag det som om du hade köpt en sådan i tisdags:

19. Elvis

Elvis Medlem

Ja, försök inte låtsas som om du inte också köpte (minst) en, shorepower! ;D

20. Keen

Keen slan

Läs mellan raderna. Han köpte inte en, ergo han köpte flera ;D

Dela sidan