Era senaste vininköp.

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 7 november 2007.

1. Bubblaren

Bubblaren Medlem

SV: Era senaste vininköp.

Försöker just nu hålla igen på inköpen, finns annat som det satsas på, så det gäller att få pang för stålarna.
    (har förvisso jobbat på uro, men vet ändå inte hur p... smakar)

2. sunqan

sunqan Vinös

Gick och slötittade på Passagen efter jobbet. Att man aldrig lär sig. :'(
    det blev lite blandade 2007:eek:r bordeaux - inget märkvärdigt, men det karaktäriserar väl hela årgången ;) . anledningen - årets rea har startat. det verkar vara 20-25% på det mesta. :-X

dags att skaffa en vinkyl till :eek:

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Tyvärr så blev jag fast vid Petit Barabas stationen och det blev ingen provning av Sancerren. Det ska vara bra om man gillar Sancerre.

4. Andreas L

Andreas L Medlem

Vad försigår? Börjar ni tala om Sancerre? Låt mig citera Michael Broadbent "Sauvignon Blanc - i suppose you could drink it but people actually talk about it..."

5. Anders Landström

Det vär väl det jag skrev, om man gillar detta vin. Försöker vara lite ödmjuk

Själv drack jag bland annat lite 2007 Domaine Fourrier Gevrey-Chambertin 1er Cru Champeaux Vieille Vigne och 2007 Weingut Knoll Grüner Veltliner Federspiel Kreutles

Bourgognen var väldigt bra. Öppen sedan igår men behöver mer tid. Bourgogne är verkligen min nya kärlek

6. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Champagne Camille...aldrig hört talas om är det nått man vågar satsa på? Nån som har tidigare erfarenhet av producenten?

Just den just den sancerren, du nämner där, har jag faktist prövat -dok bara 2009an. Enligt min smak är den mycket rikare o tyngre än många 'blask' sancerre som är vanligt förekommande...dok slår syran igenom totalt vinet är helt igenslutet och har alldeless för högsyra...för mig, men alla gillar vi olika:)

7. Elvis

Elvis Medlem

Camille Savès heter den. Den är ok, men Vilmart Grand Cellier som finns/fanns i samma utskick är mycket bättre.

8. Per Stade

Per Stade Lege artis

Uppfattar jag en liten ton av mobbing?

9. bmf

bmf Medlem

Blir lite avundsjuk på Fourrier, kan fortfarande få våta drömmar om den Bonne Mares -07 jag drack förra året. Min nya kärlek heter Beajoulais vilket jag upptäckt är väldigt bra för vinkontot jämfört med Bourgogne.

10. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Tack för försök till insats Shorepower :)
    När det gäller 2007 Domaine Fourrier Gevrey-Chambertin 1er Cru Champeaux Vieille Vigne - drack du den på sort provningen igår? Den finns väl inte till försäljning hos dem nu?

11. CH

CH Medlem

Nope, skulle tro att shorepower gjorde en liten avstickare till sitt andra hem dvs Eriks vinbar.

12. Anders Landström

Den var väldigt bra, allt för ung förstås men stor framtid. En liten blyg start, struktur, blommig, försynta röda bär. Tydlig syra men inte dominerande och vinet har bara en så bra balans. Behöver mycket tid i glaset och jag personligen skulle ha dekanterat detta vin (vet att inte man ska göra det med Bourgogne). Gjorde dock inte ont och sitta och låta vinet växa i glaset.

Franskabolaget har inte denna till försäljning

Råkade ::) ta fel linje när jag tog tunnelbanan och hamnade på Slussen. Kändes onödigt att inte gå in när jag ändå var där :)

13. Per Stade

Per Stade Lege artis

Tack för tipset!
    Ringde till det lokala bolaget och beställde fyra flaskor av de två champagner som är på rean.

14. CH

CH Medlem

Åkte du tunnelbanna? Har för mig att du sa nåt i stil med " nu kommer du bli sjuk om några dagar" och "jag åker aldrig med den skiten, kan jag inte köra så åker jag taxi" när du ringde mig och jag åkte tunnelbana.

15. Elvis

Elvis Medlem

Krug Rosé och 1999 William Deutz Rosé, alltså? Härligt, det är ju trevliga champagner, båda två!

Är William Deutz Rosé nedsatt ytterligare, tro? Den har varit nedsatt ett tag nu.

16. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Ja nu har dom sänkt priset på Deutz lite till,
    fan jag som köpte på första sänkningen.....
    jag steppar nog förbi sumpan på vägen hem och plockar upp
    en Krug rose

17. Per Stade

Per Stade Lege artis

William Deutz Rosé finns det tydligen ganska många av eftersom de tog dem från depån. Krugen beställdes från butiken i Sundbyberg så jag hoppas att det fanns någon kvar till Kostjan ;)

18. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Jo det blev en Krug och även en virginie de valandraud 2004 som dom sålde för 299
    Trevligt...

19. bmf

bmf Medlem

Den där Bordeaux-rean var svår att värja sig mot.
    Kunde inte motstå några Ch Montrose -07 för 516 kr. Svårt att få tag på billigare även på nätet, har för mig att dom kostar runt 45 euro i Tyskland. Blev även några Ch Pibran -07, Melville Estate PN -09 och Domaine Coste-Chaumatin Pommard Le Clos de Boucherottes -07

20. Anders Landström

Usch, Jag var tidigare inte så hysterisk men nu får man alltid habegär när någon köpt en Bordeaux eller Bourgogne.

Stillade begäret något genom inköp av en låda 1998 Billecart-Salmon Grande Cuvée. Sista året ( :'( ) så det gäller att passa på

Dela sidan