2016 Suertes del Marqués Valle de la Orotava Trenzado
Visa bifogad bild 13256
Redan när jag köpte det här vinet så var jag orolig, ni som har sett på BYOB vet att jag och
@gece inte alltid haft samma smak och tycke om vinerna. Hur som helst, ett vin som etsat sig fast hårt på en av våra medlemmar, oavsett vem, är ett vin värt att testa i mina ögon - om inte annat bara för att stilla nyfikenheten.
Jag tycker
@Vingubben smaknot är spot on. Det jag skrev var; Simhall, svavel, vita krusbär och grusväg i regnet. Inte helt likt, men roligt med just svavel och utedass, det är verkligen något märkligt över doften i det här vinet. Jag tror inte att mitt doftsinne är tillräckligt skarpt för att göra vinet till rättvisa. Det är en konstig doft!
I munnen är det rent, ganska snällt, torrt utan att vara krispigt. Saknar frukt. Eftersmaken har en viss syra men blir ändå något mesig för min smak. Saknar frukten i avslutet också. Blir lite fundersam på det här vinet.
Poängmässigt är det ett bra och välgjort vin, men det är ingenting som jag själv tycker om - men trots allt detta så är det tillräckligt intressant för att drickas över två dagar. Köp det här vinet om ni vill ha en udda upplevelse, men skippa det om ni vill ha ett gott vin!
Jag lät min sambo dofta i glaset, och jag citerar:
-Uhhhh kräkvin.
-Tycker du det där va gott? Jag skulle aldrig stoppa det i min mun.
-Det går inte att känna efter någon doft, det bara sticker i hela huvudet.