Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kan Sb ha sänkt priset på samma vin från 700 til 250 en månad senare?

Magikern

Medlem
Tomaso Bussola TB-2006 verkar till min stora förvåning ha gått ner från 700 till 250 på systemet

Det kan inte vara samma vin eller?

Vinet har ju knappast blivit för gammalt så det kan inte bero på de ;)
 
SV: Kan Sb ha sänkt priset på samma vin från 700 til 250 en månad senare?

Magikern skrev:
Tomaso Bussola TB-2006 verkar till min stora förvåning ha gått ner från 700 till 250 på systemet

Det kan inte vara samma vin eller?

Vinet har ju knappast blivit för gammalt så det kan inte bero på de ;)

Du blandar inte ihop deras Amarone och Valpolicella Classico?
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Kan Sb ha sänkt priset på samma vin från 700 til 250 en månad senare?

Anders Landström skrev:
Du blandar inte ihop deras Amarone och Valpolicella Classico?

Antagligen, gick bara efter beteckningen TB ;)

Har du provat båda?

Har smakat L´errante 04 som också finns på systemet. Det är troligen det mest komplexa vinet jag smakat men inte det godaste. Dock har det passerat sin topp. Skulle vilja kalla det vinet för ett amaronevin helt klart.
 
SV: Kan Sb ha sänkt priset på samma vin från 700 til 250 en månad senare?

Magikern skrev:
Antagligen, gick bara efter beteckningen TB ;)

Har du provat båda?

Har smakat L´errante 04 som också finns på systemet. Det är troligen det mest komplexa vinet jag smakat men inte det godaste. Dock har det passerat sin topp. Skulle vilja kalla det vinet för ett amaronevin helt klart.
Har inte druckit någon av dem. Inte ett av mina favoritdistrikt
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Kan Sb ha sänkt priset på samma vin från 700 til 250 en månad senare?

Anders Landström skrev:
Har inte druckit någon av dem. Inte ett av mina favoritdistrikt

håller med helt klart, Bussola gör dock viner som är i en klass för sig själv i Veneto.
 
Toppen