Under hösten beställde jag en laddning tyska riesling GGs från Lobenberg (Gute Weine), innehållandes bl.a. Wittmann Morstein 2019 och Dönnhoff Dellchen 2019 (båda svåra att få tag på och sedan länge slutsålda nu).
Lobenberg brukar normalt alltid skicka paketen med UPS, men denna leverans skedde från ett annat lager och det blev då DHL som levererade till svensk gränsen där Postnord tog över. Jag kände direkt en viss oro när jag läste att Postnord skulle ta hand om leveransen.. Och mycket riktigt kom lagom till jul ett brev från Postnord där det stod att mitt paket hade blivit skadat under frakten.
Lobenberg hanterade det superproffsigt och jag har fått tillbaka pengarna. Postnord har inte ens kunnat lokalisera mitt paket och jag har fortfarande inte fått klarhet vad som egentligen har hänt. Det tråkiga är ju bara att jag nu blir utan Wittmann Morstein 19 som har varit högst upp på min önskelista av GGs från 2019
Visst det finns värre saker i livet, men ändå så jävla risigt av Postnord...