Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug provning på Grappe 22 november

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Ja e inte bitter.

Vad är en Krugprovning ihop med seriösa suputer och därpå följande krogrunda mot att sitta barnvakt för tre sexåringar som runt matbordet diskuterar vem som har frågat chans på dem? Vad fan, ska jag behöva förbereda blommor-och-bin-snacket redan!?! Det enda som gick ner i alkoholväg under helgen var två slattar Delamain RdlF. Alltid något. Helgen följdes upp av en eländesresa till M där inte mycket gick rätt. Iom detta så beslöt jag mig igår kväll för att dra misären fullt ut och korkade upp en pinotage med massa guldmedaljer.

Så nä, ja e inte bitter.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

anders skrev:
Ja e inte bitter.

Vad är en Krugprovning ihop med seriösa suputer och därpå följande krogrunda mot att sitta barnvakt för tre sexåringar som runt matbordet diskuterar vem som har frågat chans på dem? Vad fan, ska jag behöva förbereda blommor-och-bin-snacket redan!?! Det enda som gick ner i alkoholväg under helgen var två slattar Delamain RdlF. Alltid något. Helgen följdes upp av en eländesresa till M där inte mycket gick rätt. Iom detta så beslöt jag mig igår kväll för att dra misären fullt ut och korkade upp en pinotage med massa guldmedaljer.

Så nä, ja e inte bitter.

Hur ser dina helger ut i slutet av januari / början av februari?

Det är ju 2 mörka tråkiga månader så vad kan passa bättre än att försöka planera in ett nytt vininferno då? Vi kanske ska väcka liv i din gamla tråd och se om vi kan göra om det igen?

Jag håller på några flaskor som definitivt skulle göra sig bra då.

Vi kan ju försöka få ihop ett nytt vininferno istället. Jag har kommit över några roliga flaskor som passar sig väldigt väll då.
 

Jos

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Jag håller på några flaskor som definitivt skulle göra sig bra då.

Vi kan ju försöka få ihop ett nytt vininferno istället. Jag har kommit över några roliga flaskor som passar sig väldigt väll då.

Vadåååå för flaskor? :p
 

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Det tråkiga är just frugans helgjourer. Och kan man tänka sig att schemat presenteras med ungefär samma hastighet som det mesta inom offentlig sektor? Jag vet därför inte exakt hur helgerna ser ut. Vi kan planera och sedan hoppas...
Ett vininferno i januari och en Fat Duck i februari hade onekligen suttit fint. Hade gjort att det blev några milstolpar att passera tills vi ska söderöver i juni(?).
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

anders skrev:
Det tråkiga är just frugans helgjourer. Och kan man tänka sig att schemat presenteras med ungefär samma hastighet som det mesta inom offentlig sektor? Jag vet därför inte exakt hur helgerna ser ut. Vi kan planera och sedan hoppas...
Ett vininferno i januari och en Fat Duck i februari hade onekligen suttit fint. Hade gjort att det blev några milstolpar att passera tills vi ska söderöver i juni(?).

Just det, vi pratade om Fat Duck med ja. Hur blev det med det?

Hur mycket "heads up" får din fruga på sitt schema?
 

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Just det, vi pratade om Fat Duck med ja. Hur blev det med det?

Jag ligger en aning i väntläge just nu. Det skvallras om att EM-turken ska besöka PM i den vevan. Jag tänkte att det kunde vara läge att avvakta tidpunkt för att se till att det inte krockar. Ännu bättre är ju om vi har "arbetat upp" en relation dvs han vet om vad han kan förvänta sig kommer hända när vi ramlar in i restaurangen. Naturligtvis har vi genomfört ett vininferno under eftermiddagen innan... :D

CH skrev:
Hur mycket "heads up" får din fruga på sitt schema?

Låt mig säga som så att de har fortfarande inte fått schemat för januari. Däremot är det flera månader sedan de lämnade in lapparna om ÖNSKEMÅL för ledighet. Jag snackade precis med frugan och jag sa till henne att hon skulle sparka schemaläggaren på svanskotan och hälsa från mig att om det inte blir bättring så kommer jag att sparka nästa gång. Då kommer det göra ont på riktigt.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

anders skrev:
Jag ligger en aning i väntläge just nu. Det skvallras om att EM-turken ska besöka PM i den vevan. Jag tänkte att det kunde vara läge att avvakta tidpunkt för att se till att det inte krockar. Ännu bättre är ju om vi har "arbetat upp" en relation dvs han vet om vad han kan förvänta sig kommer hända när vi ramlar in i restaurangen. Naturligtvis har vi genomfört ett vininferno under eftermiddagen innan... :D

Fat duck ser ut att bli svårt att lösa för min del tyvärr. Det får ske ett "triss lott" mirakel för att kunna genomföra det som läget är just nu.
Ett besök på PM är dock en annan sak. Det är lättare att lösa.

Det var ingen vidare framförhållning den schemaläggaren hade. Hon borde sparka på personen ifråga för länge sedan.

Vi kanske ska flytta diskutionen till "vininferno tråden" förövrigt?
 

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

SUPRA skrev:
Om ni inte vill ha bubblor i rödvinet? ;D

Vi groggar på Krug och Kangarouge. Det måste ju funka, kolla namnen: Kangarouge. Det kan bara inte vara en tillfällighet!
 

Dejzan

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Fat duck ser ut att bli svårt att lösa för min del tyvärr. Det får ske ett "triss lott" mirakel för att kunna genomföra det som läget är just nu.
Ett besök på PM är dock en annan sak. Det är lättare att lösa.

Det var ingen vidare framförhållning den schemaläggaren hade. Hon borde sparka på personen ifråga för länge sedan.

Vi kanske ska flytta diskutionen till "vininferno tråden" förövrigt?

PM är jag gärna med på ev med en vinintresserad polare om möjligt. Finns det planer för detta redan eller är det lite löst än så länge? Någon som har koll får gärna skicka pm :)
 

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Efter de insidertips jag har fått så försöker de primärt få ihop något under februari alt. första halvan i mars. Förutom Isa skulle även Ferran (vintomte från Bullen) vara där.
Jag har inte kollat det exakta upplägget men jag vet att de vid tidigare tillfällen har kört ett rejs där de olika sommeliererna "representerat" olika regioner och valt drycker till maten från den regionen.
Ferran borde ha det enklaste jobbet, hela Spanien tillgängligt. Larsson får det svettigare, han har väl egentligen bara Blaxta att tillgå. Man jävligast blir det väl för Isa, vad ska han köra, kaffe och getmjölk? ;D
Hur som helst så känns det som att om man inte blir packad med stil på en sedan tillställning blir man det aldrig. :D

Notera också att enligt gällande lagstiftning är det förbjudet att agera på insidertips så alla ni som har läst hit får alltså vackert ta och glömma bort det hela. ;)
 
Toppen