Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mysteriet med Damien Hugots korksköldar...

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Funderade lite när mina DH -06 hade en amerikansk flagga på skölden men tänkte inte mer på det tills jag noterade en tysk flagga på min DH mag med -10 bas...
Idag dök även diskussionen om skölden upp på Instagram så nu tänker jag att det allvetande forumet genast måste gå till botten med saken!
Sen kan jag ju inte låta bli att undra om @Cavisten Vinhandel inte kan lobba för att det blir en svensk flagga på -14 basen, det är ju trots allt de svenska vinnördarnas nya darlingskumpa :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Insåg att jag var lite otydlig i min post, det jag undrar är således om någon som vet historien bakom flaggorna på sköldarna och om det finns någon syntax, typ tyska flaggor på BDB, amerikanska på vintage osv?
 

Göran

Medlem
Detta borde naturligtvis @chambertin svara på, men jag har för mig att han berättat att sköldarna har flaggor från de länder Damien exporterar sin champagne till. Det är väl också så att sköldarna är olika även inom samma batch. Jag tror att det var olika på de 06:eek:r jag öppnat.
 

Sörplarn

Medlem
@Göran stämmer det du säger, ja det är olika på alla flaskor man öppnar.
Dessa kommer från 06-08 plus diverse magnums och rosé flaskor, då jag sparar på kapsyler.

WP_20170714_11_49_46_Pro.jpg
 
Toppen