Silenos
Medlem
Finns det någon på brädan (@Håkan , @vintomas eller @chambertin kanske?), som kan bistå med lite åsikter om den till synes kontroversiell Dominique Laurent och hans viner?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Inte så bred erfarenhet men några viner från 00-talet har passerat (som unga dock).Finns det någon på brädan (@Håkan , @vintomas eller @chambertin kanske?), som kan bistå med lite åsikter om den till synes kontroversiell Dominique Laurent och hans viner?
Är det V-R ”Reignots” ? Årgång ?Tack!
Den där eken återkommer i det mesta man läser om vinerna. Vissa påstår att det inte alls är gimmicken "200% ny ek" som är (det temporära?) problemet, utan reduktion. Nu för tiden så är ju karln en av väldigt få källor till icke-haksläppsdyr-toppvingård-burgunder. Reignots för 74€ t.ex.... Det får nog bli en chansning!
Är det V-R ”Reignots” ? Årgång ?
Om årgången är ok så låter 74€ som ett rätt bra pris.
Vet ej hur mycket stilen skiljer sig men frugan hans Clos St Jacques 2005 kändes väldigt ung för en månad sen.Nu insåg jag plötsligt att en flaska Dominique Laurent G-C Clos St Jacques 2005 borde utsättas för min nyinköpta Coravin någon gång i en nära framtid...
Visst är det fantastiskt! Själv blir jag mer taggad på att prova viner som betraktas som lite kontroversiella än viner som tokhyllas. Kollade lite snabbt på SB men fann inget där just nu i alla fall. Andra kanaler?Här slänger man lite snabbt ut en ganska esoterisk fråga en fredagskväll, och inte många timmar senare har tre personer bidragit med egenupplevda erfarenheter; om hur de är som unga, som mogna, lite cuvee-spånande, årgångsinfo och annat... det är ju banne mig helt strålande!
Kollade lite snabbt på SB men fann inget där just nu i alla fall. Andra kanaler?
Lär ju vara hennes druvor. (Frugan = Sylvie Esmonin för den som inte läser Borgognes skvallerblaskor.) Sedan kan ju möjligen skörden ske vid annan mognad och vinifieringen vara annorlunda?Vet ej hur mycket stilen skiljer sig men frugan hans Clos St Jacques 2005 kändes väldigt ung för en månad sen.
Lär ju vara hennes druvor. (Frugan = Sylvie Esmonin för den som inte läser Borgognes skvallerblaskor.) Sedan kan ju möjligen skörden ske vid annan mognad och vinifieringen vara annorlunda?