Saker man stör sig på

Diskussion i 'Övrigt' startad av TEGE, 7 februari 2014.

1. magnum

magnum Epernay, Frankrike

För mig är priskänslig och prisvärt skilda saker. Även om man inte har råd kan man tycka att något är prisvärt.
    Visst måste man tycka att Louis Roederer 2008 Rose är grymt prisvärd för 500SEK även om man bara har 400 i fickan! Vilket gör att man får hålla tillgodo med Mumm Rose för 381SEK.

kayaker gillar detta.
  2. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

-Eller tre flaskor Montazami Zinfandel?

kayaker, Anders Landström, magnum och 1 annan gillar detta.
  3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Tror att ordet prisvärt nu har blivit nämnt så många gånger på finewines att vi tjänat många positioner på Googles sökordsrankning. Skulle nästan gå så långt som att säga att det blivit rumsrent :)

4. sunqan

sunqan Vinös

Finewines.se - Sveriges mest prisvärda vinforum.

gece och Anders Landström gillar detta.
  5. Mattias S

Mattias S Administratör

En annan syn på ordet "prisvärt": Få vinet serverat blint och tala om vad du är beredd att betala. Landar du på ett pris som är lika eller över aktuellt marknadspris - grattis du har just upptäckt ett prisvärt vin. Easy Peasy :)

Wildthing och Segol gillar detta.
  6. vininfo.nu

vininfo.nu Medlem

Tja, själv så tycker jag att "mineral" faktiskt kvalar in... Detta med risk att få större delen av vinvärlden på mig...

Mineral säger just ingenting då uttrycket används för allt som man tror kommer från jordmånen. Rökighet (om man inte tror det kommer från faten), petroleum, vissa svaveltoner, toner åt damm, cement, sten, skiffer, flinta, våta stenar, etc...
    --------------------------------------------------------------------
    Sniffing stones and other tasting notes
    http://www.jancisrobinson.com/articles/a201204102.html

7. Mattias S

Mattias S Administratör

*host* http://www.finewines.se/threads/missbrukade-arom-och-smakord.2556/ *host*

Last edited: 11 februari 2014
  8. Wildthing

Wildthing Medlem

Såklart det kan vara så, jag tror ändå att hur priskänslig man är påverkar vad man tycker är prisvärt eller inte. Kanske mest i formen av att "inget vin kan vara värt mer än XXX kronor".

Dela sidan