Sine Qua Non

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 18 september 2007.

1. J.S.

J.S. Medlem

SV: Sine Qua Non

3, hoppas att du får dina flarror också, har du provat Ojai White Hawk Syrah 2004 nån gång? Har några hemma av den oxå. Hoppas man har lite tur med tilldelningen av SQN oxå ;D

2. CH

CH Medlem

Jag har testat den och det är svårt att tro att båda kommer från samma vingård. Stora skillnader i smaken till Lillians fördel.

3. J.S.

J.S. Medlem

Det var ju tråkigt att höra :'( men å andra sidan, så har jag några lillian nu :D

4. CH

CH Medlem

Ojai är inite dålig utan det skiljer dem väldigt mycket åt bara.

5. J.S.

J.S. Medlem

Okey, det låter bättre ;D

6. kayaker

kayaker Cyklist

Nu har jag ju inte smakat Lillian men Tensleyn var ju helt klart bättre än din Ojai White Hawk. :)

7. CH

CH Medlem

Och Tensleyn tyckte jag var väldigt lik Lillian i smaken.
    Provade förövrigt den andra av Tenslys, Colson Canyon Syrah i helgen och den var inte alls lika bra. Det kändes som den aldrig öppnade upp sig och fick lika tydliga smaker som Three Creek Syrah gjorde vilken var den vi provade.

8. J.S.

J.S. Medlem

kayaker: Vilken Tensley menar du?

CH: Jag såg att båda fanns på SS, men du skulle inte alltså inte rekommendera någon av dom?

9. CH

CH Medlem

Jag, Kayaker & Bubblarn testade Tensley Threee Creek Syrah, Ojai White Hawk Syrah och Ojai Bien Nacido Syrah + ytterligaren en Amerikans PN (Fort Ross?) som jag inte minns namnet på.

Alla var väll överens om att Tensley var den bästa för kvällen med White Hawk tät efter. Bien Nacido var inte alls på samma nivå och hade jag haft några fler av den så hade jag lämna tillbaka dem.

Tensley levererade direkt och påminde extremt mycket om Lillian som jag provade helgen innan.
    White Hawk behövde mycket luft (minst 5 timmar) innan den blir riktigt bra.

10. J.S.

J.S. Medlem

Okey, kan vara bra att ha i åtanke :) Då vet jag iaf att Ojai kräver mycket luft. Såg att det fanns lite Tensley, Three Creek Syrah kvar på SS. Får kanske skicka en löpare dit så jag har något att trösta mig med ;D

11. David W

David W Medlem

Det är tydligen svårt att hålla sig till att diskutera SQN

12. kayaker

kayaker Cyklist

Om du ordnar fram ett par flaskor åt mig så lovar jag att diskutera SQN i minst 50 inlägg. ;)
    Jag har tyvärr inte ens sett en flaska live, än mindre smakat. Jag hoppas att jag får möjlighet att åtgärda det men det dröjer säkert ett par veckor innan jag vet om det blir i år eller om jag får vänta.

13. kayaker

kayaker Cyklist

Japp, det var Fort Ross Pinot Noir Reserve. En riktigt bra PN när den också fått lite luft.

14. CH

CH Medlem

Absolut, den bara kom lite i skymundan när de andra var rena Syrah.

Gällande SQN så har jag provat deras Papa (2003 Syrah) men det gjordes knappast under de bästa förutsättningarna eftersom vi hade provat en hel del skumpa innan.
    Helt klart är i alla falla att den var grym och något som jag bara måste prova igen.

Jag lyckades komma över en flaska Atlantis Grenache på eBay ganska nyss men fick betala därefter då andrahands priserna är helt sjuka.
    Jag var även med på en auktion i helgen på 3st Atlantis Syrah som slutade på 817 Euro. Ganska högt över min maxgräns kan man lugnt säga.

Med andra ord så hoppas jag precis som alla andra att jag blir tilldelad lite flaskor när de nu släpps.
    Skulle man bli utan så får man väll trösta sig med Lillian som är väldigt likt SQN.

15. CH

CH Medlem

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag fick en Raven Syrah i allokeringen. Underbart.

16. Keen

Keen slan

Grattis!

Jag har inte hört nåt :'(

17. CH

CH Medlem

Fick mailet precis så det kan dyka upp ett hos dig när som helst.

18. kayaker

kayaker Cyklist

Inte jag heller, men CH har säkert mailbombat Divine så dom har väl gett honom en flaska för att hålla honom lugn... ;D

19. J.S.

J.S. Medlem

Jippie!! Jag fick oxå en flarra ;D

20. J.S.

J.S. Medlem

Bli inte avis nu Keen, du får säkert en flaska du med ;)

Dela sidan