Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 2 oktober 2015

Var det därför alla flaskor var slut när jag kom dit? :(
Fick med mig en Tondonia Reserva 2003 hem istället.

Jag beställde på webben men såg sedan att det släpptes ett par i Uddevalla så jag fick ju åka dit med. Underbart vin! Skall smala Nobile -93 imorgon tror jag om inget bättre dyker upp. Mycket nöjd och framförallt kul att de är drickfärdigt, peakar nu enligt experter.
 

Magikern

Medlem
Skall smala Nobile -93 imorgon tror jag om inget bättre dyker upp. Mycket nöjd och framförallt kul att de är drickfärdigt, peakar nu enligt experter.

90an var bra med en underbar parfymerad doft. Provade den för några år sedan och den påminde faktiskt om en fullmogen Bordeaux. Rätt lik Latour a Pomerol 98 och det säger väl en del i denna prisklassen.

Förresten du är inte samma Urban som brukade vara med på munskänkarnas provningar i gbg?
 
90an var bra med en underbar parfymerad doft. Provade den för några år sedan och den påminde faktiskt om en fullmogen Bordeaux. Rätt lik Latour a Pomerol 98 och det säger väl en del i denna prisklassen.

Förresten du är inte samma Urban som brukade vara med på munskänkarnas provningar i gbg?

Nej jag är en ny Urban. Har dock inte hunnit att gå igenom allt här och skriva en ordentlig press, men det kommer. Är en fullkomlig rookie och har vart på en provning i Italien och det fick mig helt såld!
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Va är det för påhopp? Nu känner jag mig tyvärr tvingad att stryka er från vinterns Rousseau-vertikaler i Saltis...
Det var inte jag som skrev det där. Utan det verkar som @vintomas har knäckt mitt lösenord här på Finewines och försöker
skriva ner mej för att han är bitter över att ständigt bli utan i Rousseau-släppen.
Så nu vet du och det betyder att jag är "back-in" gällande Rousseau-vertikaler....eller hur.
 
  • Like
Reactions: MD
Toppen