Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 4 augusti 2017

Det blev ett gäng Prüm, plus några Kloster Eberbach Steinberger efter att ha läst Livets Godas tips. Blev även lite sugen på Halcon Oppenlander PN. Någon som har provat?
Köpte en Halcon jag också. Har inte prövat men tänker att man kanske - som med många kaliforniska fin-pinoter - ska låta den ligga några år så att allt det sötfruktiga lugnar ner sig några grader. Rapportera gärna om du provar någon flaska tidigt.
 

jrick

Medlem
Köpte 2015 Yann Chave Hermitage samt 2013 Barolo Massolino.
Strykande åtgång på Barolo 2013 verkar det som! 3600 fl inköpta och slut i weblagret!, men alla kan inte ha funnits i butik/weblagero_O Rör inte mina barolo;)
När det är så många inköpta ligger aldrig allt i webbsaldot så det lär fyllas på. De varvar väl att fylla på webbsaldot och fylla på i butiker som säljer slut.

Själv gick jag för Benjamin Leroux Bourgogne och Gros Frère et Soeur Hautes cotes de Nuits som var fin i årgång 2013 och som jag hoppas ska vara värd att fylla på av sen.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Köpte 2015 Yann Chave Hermitage
Fick skrämselhicka när jag läste detta:confused:! 2015 är nog inte buteljerad ännu och 2014 släpps i nästa släpp!
Det måste vara 2015 Yann Chave Crozes-Hermitage du köpte? Alla Syrah-baserade 2015 är dock kraftigt köpvärda!
Vill nog ha ett par sådana också?
 

Zmirc

Medlem
När det är så många inköpta ligger aldrig allt i webbsaldot så det lär fyllas på. De varvar väl att fylla på webbsaldot och fylla på i butiker som säljer slut.

Själv gick jag för Benjamin Leroux Bourgogne och Gros Frère et Soeur Hautes cotes de Nuits som var fin i årgång 2013 och som jag hoppas ska vara värd att fylla på av sen.
Gros Frère var mycket bra i årgång 2014 (köpte totalt fem flaskor av den) så även jag provar en flaska av 2015.

Klickade också hem en Chassagne-Montrachet Domaine François Carillon för undersökning.
 

Rexel

Medlem
Fick skrämselhicka när jag läste detta:confused:! 2015 är nog inte buteljerad ännu och 2014 släpps i nästa släpp!
Det måste vara 2015 Yann Chave Crozes-Hermitage du köpte? Alla Syrah-baserade 2015 är dock kraftigt köpvärda!
Vill nog ha ett par sådana också?
Yepp, helt rätt, skrev lite slarvigt:rolleyes:
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Gros Frère var mycket bra i årgång 2014 (köpte totalt fem flaskor av den) så även jag provar en flaska av 2015.

Klickade också hem en Chassagne-Montrachet Domaine François Carillon för undersökning.
Det jag har provat av François Carillon är grymt bra!
 

gece

Man vänjer sig.
Hittade en Rivesaltes som tycks ha kommit i detta släpp, 1977 Domaine Casenobe. Slog till pga förestående fyrtioårsdag. Samt några Yann Chavez Crozes Hermitage. Och en Argelette från Eric Bordelet.
 
Toppen