Spanien fimpar

Diskussion i 'Tobak' startad av CH, 2 januari 2011.

1. CH

CH Medlem

2. R.P

R.P Medlem

SV: Spanien fimpar

Jag vet inte faktiskt, mycket tråkigt... :'( Hörde rykten om att Katalonien skulle klara sig till Juni men det var tydligen inte sant, blir att röka mer hemma istället helt enkelt, har patio och balkong och slipper minusgrader, så det funkar...

3. Elvis

Elvis Medlem

Jag är säker på att spanjorerna kommer att vara flexibla, precis som de är med alla andra lagar. ;D

4. R.P

R.P Medlem

Man kan hoppas på det, folk är verkligen inte glada över den nya lagen, men vad jag sett hittills så är barerna stenhårda, när jag flyttade hit för en 5-6 år sen så kunde man fortfarande röka på banken...

5. Elvis

Elvis Medlem

Jag röker inte så jag tycker att det är skönt, men jag har svårt att tro att de är lika tuffa i Malaga, dit jag oftast reser.

6. anders

anders Medlem

Jag har för mig att jag såg någonstans att böterna för etablissemanget är (upp till?) 10 000 euro så jag kan gott tänka mig att barerna är hårda. Hade inte ägarna behövt betala utan endast rökarna så hade förbudet aldrig efterlevts.

7. R.P

R.P Medlem

Visst, för folk som inte röker så blir det bättre, för barägare och personal blir det värre, många kommer få slå igen, kvarterskrogarna runt mig är riktigt oroliga, dom ser en förändring med -50% eller mer, kanske blir bättre när folk vänjer sig. Det är säkerligen mest små tapasbarer/cerveserier dit folk kommer både för att dricka och äta som kommer beröras, när det kommer till restauranger så har dom bra redan för ett par år sen infört rökförbud. Ganska kul att se spanjorer sitta förbannade på uteserveringar och röka nu under vintern å andra sidan. ;D

Dela sidan