Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

Jag fick en flaska av vanliga Chablis och sms om att Butteaux och Blanchot makulerade. Mor min har dock inte fått något sms om någon makulering så förhoppningsvis får hon alla tre viner.

Edit.
Jag beställde åt henne och la båda orderna samtidigt, dock blev hennes behandlad 10.13 och min 10.16(olika butiker) vilket tyder på att beroende på din butiks snabbhet att behandla orden så fick man tilldelning eller ej...
 

ae

Medlem
Jag fick en flaska av vanliga Chablis och sms om att Butteaux och Blanchot makulerade. Mor min har dock inte fått något sms om någon makulering så förhoppningsvis får hon alla tre viner.

Edit.
Jag beställde åt henne och la båda orderna samtidigt, dock blev hennes behandlad 10.13 och min 10.16(olika butiker) vilket tyder på att beroende på din butiks snabbhet att behandla orden så fick man tilldelning eller ej...

Fråga är dock vad "behandlas" har för praktisk betydelse?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Loggade in på mitt konto; där står det bara "Behandlas".

Tidsstämplar som registreras för ordern är 10.01 för Petit Chablis på mag och 10.03 för en "standard" Chablis, hade knappast hunnit klicka snabbare på en skruttig satellituppkoppling.

Dessvärre vet jag inte om jag fått något SMS eftersom jag inte kommer ha mobiltäckning förrän efter jul nån gång...
Noterade även att det sydafrikanska "såsvinet" Klein Constantia står som "utgått" men det verkar som jag fick mina flaskor.
 
Fråga är dock vad "behandlas" har för praktisk betydelse?
Jag har "registrerad" på 10.00 på båda ordrarna. En vän som beställde samtidigt som mig(i samma rum) och till samma butik har samma "behandlad" tid, och fick samma tilldelning(en flaska chablis med Butteaux och Blanchot makulerade).
 

rs14

Medlem
Jag fick ett SMS i eftermiddags om att min beställning finns att hämta i min butik. Saken är den att jag gjorde två olika beställningar (var ju tvungen att tröstköpa något annat när Pierre Peters redan var slut) och när jag går in på Mina Sidor på SB's hemsida så står det "I Butik" på bägge beställningarna. Den ena inkluderade Raveneau Blanchot. Hann inte hämta upp idag men jag har helt ärligt inga stora förhoppningar om att den skulle finnas med där. Min order registrerades först 10:14 tror jag. ÄR den med så ska jag slå en dubbel kullerbytta när jag passerar kassan.
 

Keen

slan
Jag fick iofs ett sms i eftermiddags om att något fanns att hämta (K59...), dock har jag ett par andra beställningar som det kan vara. Och hemsidan ger inga större ledtrådar under mina sidor.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nu slog jag en kullerbytta, ordern på min Ravenau mag blev plötsligt markerad som "i butik"... Kan det vara så att jag faktiskt fick en?
Beställde förvisso en låda Beucastel i samma order men om det är någon post som inte levereras brukar den stå som "makulerad".
Då återstår ju frågan när man nu ska dricka denna pava, inte ens CT veckar veta?
 

rs14

Medlem
"Då återstår ju frågan när man nu ska dricka denna pava, inte ens CT veckar veta?"

Blir säkert jubel om en eller två sådana smyger sig in i någon flight under ett framtida sjöslag i Kalmar :)
 

kayaker

Cyklist
Enligt statusen på mina sidor och SMS så är beställningen med Butteaux makulerad medan flaskan med "vanlig" Chablis ännu så länge "behandlas". En tolkning är att jag fått den senare men inte den första, men med tanke på att jag hämtat ut 3-4 makulerade ordrar de senaste månaderna så räknar jag inte med att få veta säkert innan nyår, om ens det.
 

Silex

Medlem
Plötsligt dök det upp några flaskor PP Chétillons i websaldot nu på morgonen (hade det under bevakning). Konstigt, men jag la en beställning som gick igenom och håller tummarna!
 

Pontus

Medlem
Plötsligt dök det upp några flaskor PP Chétillons i websaldot nu på morgonen (hade det under bevakning). Konstigt, men jag la en beställning som gick igenom och håller tummarna!
Finns 24 på PK-Huset dessutom. Om nu nån vill springa dit och köpa. Själv har jag drygt 40 mil dit, så jag avstår.
 

grappa

Medlem
Tittar lite efter Bourgogne i 700 SEK klassen. Listan i Gbg ser ut som bifogad. Någon som har koll på kvaliten på någon av dessa?
En av varje är ett attraktivt alternativ men tyvärr inte så realistiskt. :)
 

Attachments

  • Dryckeslista skapad på systembolaget.pdf
    88,5 KB · Visningar: 435

MagnusH70

Medlem
Tittar lite efter Bourgogne i 700 SEK klassen. Listan i Gbg ser ut som bifogad. Någon som har koll på kvaliten på någon av dessa?
En av varje är ett attraktivt alternativ men tyvärr inte så realistiskt. :)
För konsumtion nu, eller om 5-10år? Rött eller vitt?
 

chambertin

Medlem
Tittar lite efter Bourgogne i 700 SEK klassen. Listan i Gbg ser ut som bifogad. Någon som har koll på kvaliten på någon av dessa?
En av varje är ett attraktivt alternativ men tyvärr inte så realistiskt. :)
Den här var ju inte med på din lista och tvärt emot forumstandarden så är den dessutom UNDER ditt pris men den var riktigt bra i söndags när jag drack den. Marc Morey brukar för övrig vara en väldigt pålitlig producent av vit Chassagne och Puligny så skulle inte vara förvånad om de andra vinerna som finns också de håller hög klass.
https://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/chassagne-montrachet-premier-cru-en-virondot-9001901
 
Toppen