Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets smakbeskrivningar totalt missvisande

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
De flesta européer konsumerar idag betydligt mer alkohol än Medelsvensson, vissa nationaliteter tom den dubbla mängden alkohol jämfört med denne Medelsvensson... Ändå ligger Sverige i topp i ligan över alkoholrelaterade problem. Måste nog tillskrivas SB:s fantastiska ansvarstagande? Eller kanske de hellre skyller på de förfärliga vinimportörerna, Finewines eller EU?
Det är ju just det att det dricks mycket vid varje enskilt tillfälle jämfört med att dricka utspritt mer naturligt i vardagen. Typ.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det är ju just det att det dricks mycket vid varje enskilt tillfälle jämfört med att dricka utspritt mer naturligt i vardagen. Typ.
Så kan det vara.
Kan också tänka mig att ett gäng RIKTIGA forskare (sociologi, statsvetenskap, ekonomi, medicin) även skulle kunna peka på några andra problemställnigar som bottnar i bla svensk alkohollagstiftning, IOGT:s dubbelmoral, politiska moralhenar och SB:s oförmåga att göra skillnad.
Sedan finns ju alla dessa kulturella skillnader (som SB gärna talar om) som slätats ut rejält de senaste årtiondena jmf kontinentens folk.
Sedan finns ju hela den där upproriskheten som resulterar i en hel del tråkigheter i Norr, men sällan på kontinenten.
Överallt har man ungefär lika många alkisar som i Sverige osv.

...sedan har jag svårt att se hur SB kan prata om att de säljer ansvarsfullt samtidigt som de maximerar sina vinster, tvår sina händer kring billiga BiB:ar osv. Trams! Trams! Trams!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Så kan det vara.
Kan också tänka mig att ett gäng RIKTIGA forskare (sociologi, statsvetenskap, ekonomi, medicin) även skulle kunna peka på några andra problemställnigar som bottnar i bla svensk alkohollagstiftning, IOGT:s dubbelmoral, politiska moralhenar och SB:s oförmåga att göra skillnad.
Sedan finns ju alla dessa kulturella skillnader (som SB gärna talar om) som slätats ut rejält de senaste årtiondena jmf kontinentens folk.
Sedan finns ju hela den där upproriskheten som resulterar i en hel del tråkigheter i Norr, men sällan på kontinenten.
Överallt har man ungefär lika många alkisar som i Sverige osv.

...sedan har jag svårt att se hur SB kan prata om att de säljer ansvarsfullt samtidigt som de maximerar sina vinster, tvår sina händer kring billiga BiB:ar osv. Trams! Trams! Trams!
Det är såklart trams, vet inte om någon här tycker på annat sätt. Fånigt är det helt enkelt. :bäver:
 
Toppen