Systembolagets vinterlansering december 2013

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 21 oktober 2013.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Lansering i det ordinarie sortimentet 2 december 2013

I avdelningen kändisvin lanseras nu en BdB som bär Richard Juhlins namn. Troligen ett givet vin för många svenskar och som säkert kommer vara med på ett antal provningar ;) .

Listan är som alltid preliminär och priser bör kontrolleras på den internationella marknaden innan köp.

Vinterlansering 2 december 2013

Notering från Systembolaget:

2. Elvis

Elvis Medlem

SV: Systembolagets vinterlansering december 2013

Jag är förvånad att han inte släppt en "Cuvée Richard Juhlin" för länge sedan men att han skulle släppa ett alkoholfritt vin var en överraskning!

3. Anders Landström

Systembolaget lägger ju en del pengar på alkoholfritt. Så det kan vara en ren beställning för att få ett känt namn i vinkretsa

Håller mig tveksam till att det är annat än pengar som fått RJ att sätta sitt namn på detta vin men jag kan ju ha fel. Ska vi tippa på 91 poäng med en potential av 93? ;D

Systembolagets pressrelease: http://www.systembolaget.se/Press/Press ... delande24/

4. vintomas

vintomas Bloggare

Men va fan, finns det här bubblet alltså på riktigt???!!! Jag satt här och skrattade gott åt att Anders fixat till ett så bra skämt, särskilt att Julle skulle sätta sitt namn på någonting som bara kostade 89 kr. Känns nästan mer troligt att Anders skulle ha hackat SB:s sajt och ändrat pressmeddelandet.

5. Anders Landström

Verklighet överträffar ibland dikten. Jag blev själv väldigt förvånad när jag såg det :)

6. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Shit !! o_O

7. Anders Landström

Magnus Ericsson på HD har provat det, "obalanserat och syrligt" var kommentaren

8. Anders Landström

Något annat som stack ut? Louis Massing har jag provat en gång, troligen aldrig igen. I övrigt kunde jag inte finna några guldkorn direkt.

9. kayaker

kayaker Cyklist

Jag såg inget som såg intressant ut överhuvudtaget.

10. Anders Landström

Det var väl min reflektion också

Livets Goda har för övrigt också skrivit om lanseringen. Ser ut som en julhälsning från Systembolaget

11. Per Stade

Per Stade Lege artis

Snarare som en Halloween-hälsning

12. Dexter

Dexter Medlem

Äntligen en box med Nebbiolo så nu kan man börja krana..

Hmm om är det bara jag som tycker att det är lite för många lanseringar vunna med Gardo Morris, här kan man säga att något är fel.
    De vinner nästan allt från NZ och det är väldigt snäva konstiga offerter som de har vunnit, och de bor har ju även egen importfirma...

13. Bastardo

Bastardo Medlem

Det kommer att finnas två Brunello di Montalcino med bra pris. Det ena flyttas från BS till ordinarie sortimentet och det andra är helt ny. Har försökt hitta lite recensioner om dessa och gissar att 2008 Fattoi Brunello di Montalcino är snäppet godare. 2008 Castiglion del Bosco Brunello di Montalcino är ungefär likvärdig. Dem skulle jag rekommendera att fundera över ifall man gillar druvan och stilen. :cool:

Skrutt gillar detta.

Dela sidan