T6-T7 lansering 1 mars 2014

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 11 februari 2014.

1. Mattias S

Mattias S Administratör

Låter betryggande. :)

2. mad dog mikey

mad dog mikey Medlem

Hittade du kommentarer på CT - på Savignyn? Länk?

3. Vino fino

Vino fino Medlem

'99 Peuillets har inga kommentarer men om man kollar Jadots övriga 1er Cru från samma år så ligger betygen mellan 85 och 89.

Corton '03 har heller inga kommentarer men årgångarna runt omkring snittar 91.

4. Magikern

Magikern Medlem

Provade Savignyn igår och den var god men inget över sig. Fruktigare än jag trodde och ok till sitt pris men inte mer än så. Varken doften eller smaken var komplex. Hade nog hoppats på att den skulle vara bättre.

5. Karl

Karl Medlem

Drack nyligen 2011 av Cornas Granit 60. Den har också fått bra omdömmen, särskilt kanske jämfört med andra 2011:eek:r. Tyckte den var relativt tråkig, inte särskilt komplex eller kul. Dagen efter drack jag Pegau Reservee 2011(i och för sig södra rhone). Mycket bättre till ett lågre pris dessutom. En årgång som kan drickas ung såväl som lagrats. Rekas av mig! Jag är ingen expert på Pegau men i mitt tycke har vinerna från 2010 och 2011 varit "renare", inte lika brettiga som tidigare. Har de kanske städat upp lite i källaren, någon som vet?

Skrutt gillar detta.

Dela sidan