Viner i filmer och TV serier

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 28 november 2007.

1. hampus86

hampus86 Medlem

SV: Viner i filmer och TV serier

Stackarn Roger är väktare i vällingby, där även jag då extrajobbar på Systemet. Vet inte om jag kan tycka synd om honom...eller nån som tar sms lån. Jag skulle inte i min vildaste fantasi(eller värsta berusning) ens överväga att göra det. Finns bara inte. Och dessa människor har rösträtt..helt otroligt. Tidigare föreslog jag att man sumpar åldersgränsen vid val och inför något slags IQ test istället. Har man inte ens har basala kunskaper i Matte eller allmänbildning i övrigt, varför ska man då få vara med och bestämma över ett helt lands styre och framtid? Asch, orkar inte bry mig längre. Lika bra att göra som alla andra..mjölka ur detta godtrogna land på så mycket som möjligt(gratis utbildning mm), för att sedan bege sig ut i den riktiga världen. Survival of the fittest!

2. CH

CH Medlem

Frasier som nämnt tidigare i tråden innehåller en hel del name droppande rörande vin.

Avsnitt 5 i första säsongen innehåller bland annat denna underbara dialog mellan Frasier och hans bror Niles.

3. R.P

R.P Medlem

Al Bundys grannar satt i jacuzzi utomhus och drack en flaska Belle Epoque.

4. Keen

Keen slan

Belle Epoque i senaste Criminal Minds, samt en Bdx '82a som jag inte såg vad det var.

5. Elvis

Elvis Medlem

Al Bundy = kvalitet!

6. SUPRA

SUPRA Bäst

Som skrivet, Kronstam var på SVT2 ikväll. Gjorde ett sansat intryck.

Men det absolut roligaste var alla parodier på Bag In Box.

SAABar med BiB istället för airbag.
    Bankomat med BiB-pip.
    Dalahäst med BiB-pip istället för svans.
    IKEA-möbler, där alla moduler är anpassade efter BiB-storlek.
    BiB-vin till alla som åker Vasaloppet istället för sportdryck, och så en massa film på skidåkare som druttar.
    Osv. osv.
    Vore kul om nån kunde spela in reprisen och lägga på tuben.

Sänds även 13/03 i SVT24, 14/03 i SVT2 och 15/03 i SVT2.

www.tv.nu

7. kayaker

kayaker Cyklist

Vilket program? Finns det på SVT Play?

8. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Kobra

9. anders

anders Medlem

Förvisso såg jag inget vin som jag kunde identifiera men jag lägger ändå in detta här.
    Var och såg The Reader i söndags på en engelsk biograf här i M. Utbudet var ju inte enormt men en naken Kate Winslet skulle man väl kunna vila ögonen på i två timmar innan det var dags för stjärnkrog.
    Filmen var ta mig fan det uslaste jag har sett på år och dag! Manuset och karaktärerna i T2 kändes mer trovärdiga i jämförelse (förvisso en jävligt bra film men känns ändå inte helt verklighetsbaserad). Om din respektive vill gå och se filmen så förklara att det innebär omedelbar skilsmässa, kör en kniv i låret, gör vad som helst men undvik filmen. Kom nu inte och klaga på rullen för nu har ni blivit varnade.

10. Lando

Lando Medlem

Jaha, men nakenheten då?

11. Öhman

Öhman Medlem

12. SUPRA

SUPRA Bäst

Text överflödig

13. Lando

Lando Medlem

HAHAHAHAHAHAHA! Antyder du att det skulle finnas något samband mellan bild ett och två? I så fall en jävla tur att jag aldrig dricker Taittinger Brut Réserve, fy fan hemska tanke...

14. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Vet att hon kysser en kille på filmen men på bilden kysser hon en tjej. Nu vet jag att jag är verkligen traditionell manlig men jag får inga hemska tankar av det ;D

15. Lando

Lando Medlem

Inte ens om det är Caroline af Ugglas??

16. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Jag får väl kolla på melodifestivalen då. Har faktiskt inte sett en enda av programmen så jag har ingen synpunkt på henne. Petra Mede vet jag vem det är ;D

Hon har ju lite humor också
    http://www.youtube.com/watch?v=YeU75M6aPuQ

17. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Hur menar du nu? Spelar det roll, för vad det nu öht spelar för roll, vem som vinnaren pussar på?

18. Lando

Lando Medlem

Jag menar bara att det kan finnas ett samband mellan att dricka Taittinger och helt plötsligt finna sig kyssandes Caroline af Ugglas.

19. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Låt oss testa!

20. Lando

Lando Medlem

Jag vågar inte :eek:

Dela sidan