Vinpratarna pratar champagne med finewines.se

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anders Landström, 8 december 2013.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Det var väl själva tanken då jag var gäst, så fick lite mer utrymme. Tyckte det var kul och att de andra hjälpte mig att komma fram

En pod för finewines, bra idé. Vi har mycket folk på forumet som är långt kunnigare än mig. Vi kan göra det ännu intressantare med rätt deltagare.

Skumpagne gillar detta.
  2. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Vad för mick använde dom? skulle det funka med en portastudio med mick tro?

3. Anders Landström

Vårt detltagandet hos Vinpratarna har inspirerat bloggare att komma upp med nya innovativa lukt- och ljudtävlingar. Läs och njut.

Skumpagne gillar detta.
  4. Anders Landström

Den var rund.

Skumpagne gillar detta.
  5. Skumpagne

Haha, det ante mig...

Jag har alla grejer som behövs för att spela in och redigera. Kan säkert spela in en vinjett också.
    Om det är någon som är sugen. Anders du har väl mycket fritid? :rolleyes:

Anders Landström gillar detta.
  6. Anders Landström

Låt oss titta på det efter helgerna. Bra idé. Finns säkert några på forumet som vill vara med.

Skumpagne gillar detta.
  7. vintomas

vintomas Bloggare

Kanske det fanns en förklaring till att Anders ändå var vänlig nog att ställa upp? :)

Anders Landström och magnum gillar detta.
  8. Peder

Peder Medlem

Mikrofonen ser ut som en Nuemann TLM103 - Märket Neumann är mikrofonernas Rolls Royce och är tillverkade i Tyskland och en Neumann mikrofon kostar cirka 10.000 och uppåt. Tittar man på frekvenskurvor så är dessa mikar väldigt fina, men för att göra en podcast så klarar man sig med betydligt billigare mikrofoner.

/Peder

9. Skumpagne

Hmm okej, kändes inte som att ljudet var riktigt i toppkvalitet, men en Zoom H4 skulle säkert kunna funka, blir lätt och redigera sen iaf.

10. Peder

Peder Medlem

Det beror åtminstone inte på mikrofonen. Kanske för många som delar på den. Neumann is the shit - det är som Krug för en ljudälskare. :)

11. Skumpagne

Jo kan ju bero på rummet dom är i också såklart.
    Skulle Krug börja göra mickar så skulle som nog vara bättre än Neumann :rolleyes:

12. vintomas

vintomas Bloggare

Krug har ju just gett sig in i "ljudbranschen" med Krug Shell, en hörlur som passar ovanpå ett Riedelglas, och möjliggör att man lyssnar på bubblorna. Se video här. Borde slå ut råsaftpressen som årets julklapp, men tyvärr har jag inte sett den säljas i Sverige. Eller kanske så dumt att klockorna stannar, jag vet inte riktigt.

gece, Elvis och Peder gillar detta.
  13. Magnus Ö

Magnus Ö Medlem

Jag hörde första delen av Champagne temat häromdagen och det var bra (som de flesta avsnitten). Ser redan fram emot nästa. :)
    Dock kanske jag är en av få som hittade podden före jag hittade detta forum (?).

14. Elvis

Elvis Medlem

15. Skumpagne

Välkommen iaf!

16. Grube

Grube Medlem

Mycket riktigt en Neumann! Beror enbart på att den + ljudkort redan finns i den musikstudio jag har, anser också att det annars funkar exakt lika bra med en enkel usb-mick. Använder annars Neumann mest till att spela in sång, vilket den gör med den äran – bra frekvensomfång och en inbyggd värme.

Skumpagne gillar detta.
  17. Magnus Ö

Magnus Ö Medlem

Jag tackar. :)

18. Grube

Grube Medlem

(Kostar dock inte fullt så mycket. Går att köpa ny för runt 7000 och jag köpte min billigare än så begagnad)

19. Anders Landström

Del 2 av finewines.se pratar champagne med Vinpratarna är nu tillgänglig. Vi provar två viner från odlare som ligger lite utanför de mer kända områdena, Vouette et Sorbee Fidèle och St-Anne Chartogne-Taillet.

Jos gillar detta.
  20. Jos

Jos Medlem

Förstår bara inte vad det är för konstig länk du lagt in...?

Dela sidan