Webblansering 10 oktober 2013

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Silenos, 7 oktober 2013.

1. Silenos

Silenos Medlem

Hittas här .

Jag är mest nyfiken på hur Tryffelsvinet ska kunna sälja 66 pavor de Vogüé Musigny 2011 för mer än vad 2010:an kostade. Inte ens den haussade årgången (med rätta) sålde ju slut direkt. Jag minns att jag fick ett mejl några veckor efter förra årets lansering där de påpekade hur billigt vinet var att köpa i Sverige.

2. kayaker

kayaker Cyklist

SV: Webblansering 10 oktober 2013

Ja, det har släppts en hel del 2011:eek:r till högre priser än motsvarande 2010:eek:r nu. Föga förvånande så har de flesta sålt dåligt...

3. fabio

fabio Medlem

En liten föraning om vad 2012:eek:rna kommer kosta... Särskilt med tanke på förväntad kvalité på den lilla skörd som fanns

4. kayaker

kayaker Cyklist

Jo, det är väl tyvärr så. Hursomhelst så väljer jag 2010:eek:r om det finns - eller varför inte 2008:eek:r?!

5. fabio

fabio Medlem

Precis. Köper mycket hellre -08 än -11, åtminstone för lagring. Enligt obekräftade rykten så säger gamlingarna i Beaune att 08:eek:rna väldigt mycket påminner om hur 78:eek:rna var som unga. Man kan ju hoppas...

6. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Tack för du la upp den. Vi har inte fått via SB denna gång (heller ska väl jag säga)

66 flaskor för det priset blir minst sagt svårt tror jag

7. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Fick precis webblanseringen från SB. Lägger upp den när jag är åter i Sverige som referens. Tack till Silenos för att du la upp den tidigt.

8. Håkan

Håkan Medlem

7 flaskor Musigny på 2 timmar, inte nån rusning direkt...

Dela sidan