Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 11 februari 2021

buteljen

Medlem
För er som missade Raveneau finns Littorai Thieriot Chardonnay kvar. Nog den mest Chablislika amerikan jag druckit, väldigt bra kraft och inte helt Raveneauolik. Svenska priset väldigt bra även om det är mycket pengar.
Fick bli den istället! Tack för tips. Den har ju bättre score från Vinous än alla Raveneau i släppet (förutom GC'n) :).
Bokade även en Remelluri. Vill prova den mot Dominio del Aguilas vita från Ribera!
 

AdamW

Medlem
Ett telefonsamtal från kollega precis när man ska trycka och en mikrosekunds tvekan räckte för att missa allt som stavas Raveneau. Berättade vänligt för kollegan att han har sparat mig lite pengar... får skylla mig själv att jag använde mobilen.
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Galet snabbt slut på godsakerna idag. Var ligger Systembolagets servrar? Lär vara viktigt att bo nära dem.
Spontant skulle jag gissa på Stockholm, Kungsträdgårdsgatan 14. Där de har sitt huvudkontor.

Men om du sitter på kanske 50/50 lina någonstans ute i det avlånga landet så kan det bli svårt att få tag på sådana här lite mer eftersökta flaskor.
 

Maran

Medlem
Spontant skulle jag gissa på Stockholm, Kungsträdgårdsgatan 14. Där de har sitt huvudkontor.

Men om du sitter på kanske 50/50 lina någonstans ute i det avlånga landet så kan det bli svårt att få tag på sådana här lite mer eftersökta flaskor.
Jag sitter 500m därifrån på 1000 mb internet och fick inget så jag tror inte det spelar så stor roll vart man sitter.
 
Som med all nätverkstrafik, det är många faktorer som påverkar. Systembolaget kör ju inte egen drift så frågan är var infrastrukturen finns. Var tidigare Evry men efter branden så vet iallafall inte jag om det är flyttat. Kan också stå på mer än en plats. Att vara kopplad till samma "utgång" till internet som SB servers har är ett plus men SBs system körs iallafall inte från huvudkontoret.

Din egen koppling, inte hastigheten primärt utan vad som kallas latency (fördröjning) är oerhört viktigt. Alla som spelat spel, typ Counterstrike vet vad jag talar om.

Sedan tror jag att SB gjort något med programmet, annars skulle inte någon via mobil eller sittande i skogen få något alls (har en vän som fick två Raveneau, varav en GC och hans internetkoppling är bedrövlig, det vet jag)
 

mackan92

Medlem
Spontant skulle jag gissa på Stockholm, Kungsträdgårdsgatan 14. Där de har sitt huvudkontor.

Men om du sitter på kanske 50/50 lina någonstans ute i det avlånga landet så kan det bli svårt att få tag på sådana här lite mer eftersökta flaskor.
Tveksamt att de har servrarna på huvudkontoret, oftast har man det outsourcat till partner med brandskyddsceller där all övrig infrastruktur återfinns, dvs inte bara websiten. Allt som oftast är det också fördelat på två platser servrar snurrar på för säkra upp redundans.

Jobbar själv med IT-drift (Driftchef) på ett välkänt företag i Sverige så har mycket svårt att se att de har sin infrastruktur på huvudkontoret.
 

Robbes

Medlem
Spontant skulle jag gissa på Stockholm, Kungsträdgårdsgatan 14. Där de har sitt huvudkontor.

Men om du sitter på kanske 50/50 lina någonstans ute i det avlånga landet så kan det bli svårt att få tag på sådana här lite mer eftersökta flaskor.
Jag sitter på mots 50/50 (lånat av grannens wifi) lina långt ute på landet (Kullabygden) och lyckades klicka hem en Butteaux så det är nog mest tur och slump som avgör.
 

DoktorF

Medlem
Bra en text som ska påminna tror jag.

Grattis! Vilken blev det?
Fick en Chablis iaf.

Jag tror att det mededelandet kommer upp av den anledningen att om man har klickat sig fram från Bolagets nya sida och varit inloggad där, så måste man ändå logga in igen eftersom Webblanseringarna ligger på den gamla plattformen. Och meddelandet som du nämner "känner inte efter" om huruvida du är inloggad eller ej.

Fick en Rav Chablis med mobiltryckning - det trodde jag aldrig. Börjar hajpen mattas av lite?

Om du ser ditt namn uppe till höger är du inloggad, även om meddelandet ligger kvar.

Det är på grund av att de kör webblansering på gamla delen av sidan fortfarande. Om du är inloggad i nya och klickar till weblansering behöver du logga in igen. Den röda texten syns dock för alla , enda sättet är att kolla i högra hörnet där du ser ditt namn för att veta säkert om man är inloggad.

fick för övrigt tag på 1st Raveneau Chablis :)

Det stämde mycket riktigt att jag var inloggad, men har haft strul med webblanseringar förut och inte kunnat beställa något alls då den texten dykt upp. Sannolikt skit bakom spakarna, dock osäkert om det är hos mig eller bolaget. Blev i alla fall en Montée de Tonnerre!
 
Toppen