Webblansering 5 september 2013

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 2 september 2013.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Systembolagets webblansering 5 september 2013

Tyvärr fick vi inte listorna i förväg denna gång men de ligger nu upp på Systembolagets hemsida. Bourgogne från 2008 till 2011.
    Coche-Dury, Domaine Arnaux-Lachaux, Anne Gros. Rhone från bland annat Domaine de la Janasse.

http://www.systembolaget.se/Tjanster/Webblanseringar/

2. Martin Berggren

Martin Berggren Bad santa

SV: Webblansering 5 september 2013

Ett mycket ovanligt inköpt antal av Anne Gros Echezeaux. Kan det hända att det dyker upp en flaska på Regeringsgatans prestigeprovning inom kort månne?

Försök få tag på Coches vita för en unik upplevelse och avgör själv om det är värt pengarna efteråt. De röda har inte övertygat mig hittills.

3. Anders Landström

Eller så har en flaska tappats i golvet :)

4. Keen

Keen slan

Oh, Coche! Vore kul att få tag i så man kan prova, aldrig druckit.

5. Silenos

Silenos Medlem

Ja, den här gången blir det till att vässa spasmfingret igen! Har SB sålt Coche tidigare?

OBS! För er som är ute efter A. Gros Chambolle, den är från by-läget av vingården, inte från den fantastiskt belägna 1[sup]er[/sup]cru-delen (delarna hänger inte ihop), bara så att ni vet...

6. vintomas

vintomas Bloggare

Ja visst, men Anne Gros har väl ingen premier cru i Chambolle? Village-vinet är väl det ena hon gör från byn?

7. MD

MD Medlem

Hahaha, vilka jävla idéer ni har. Riktigt så brukar det nog inte gå till...

8. Anders Landström

ni=pluralis (om Ni inte blivit väldigt formell på sistone)

Sedan var det 36 från början. Fick precis listan från SB. Tror på min teori, att något hänt med flaskan.

För övrigt så har jag förstått att även för de betalda provningarna måste personalen på SB köa för köpa in flaskor. DET tycker jag är märkligt. Har inga som helst problem med att SB plockar ut en flaska som sedan används för en betald provning ett par år senare

9. MD

MD Medlem

Jag syftade givetvis på hela sällskapets vilda spekulationer som ibland far runt här inne... ;)

Jo, något har troligen hänt med den sista flaskan.

10. Anders Landström

Nu var ju spekulationen allt för vild. Att man tar en flaska till de provningar som arrangeras tror jag att de flesta tar för givet. Att så inte är fallet är kanske det som är lite udda. Det var ju ingen som spekulerade att en flaska blivit "stulen" eller så

11. Silenos

Silenos Medlem

Korrekt. Det var endast en liten fotnot riktad till kartbläddrande spekulanter.

12. Keen

Keen slan

1Coche-Dury Puligny-Montrachet Les Enseignières bokad, men bara köplats på Meursaulten. Nåväl, får skylla dåliga reflexer på lätt feber.

13. Håkan

Håkan Medlem

Tyvärr kunde jag inte boka förrän efter ca 30 s trots att jag såg att vinerna tickade ner i bakgrunden (fick inga gröna skyltar). Men fick de sista Voge iallafall, C-D blev det torsk på iochmed strulet. Får trösta mig med att jag druckit C-D en gång i forntiden.

14. Karl

Karl Medlem

Strul för mig också. Samma hör boka - knapparna blev inte gröna. Jag gissar att det beror på någon bugg. Fler som hade problem?

15. fabio

fabio Medlem

En Coche-Dury Meursault hann jag med, ej Ensignères tyvärr. Tiden att flytta muspekaren 2 centimeter var alldeles för lång :)

16. Dovberg

Dovberg Medlem

Hade också problem. Knappar blev liksom inte gröna.

17. Håkan

Håkan Medlem

Systembolagets mest missnöjda kund har härmed återigen skickat ett surt mail till kundtjänst. Undras om man kan hamna på svarta listan eller nåt?

18. Patjanga

Patjanga Medlem

Fick en Coche-Dury Enseignères och en Gros Echezeaux samt köplats på Richebourg.

Hade för min del inget problem med knapparna som slog om på utsatt tid.

19. vintomas

vintomas Bloggare

Det är väl de som redan står på svarta listan, och de som inte betalat TV-licens, som inte får några gröna knappar? ;D

20. fabio

fabio Medlem

Jag måste säga att jag generellt sett är mycket nöjd med webblanseringen som distributionsform. Bekvämt och någorlunda rättvist, särskilt då kvoterna på de mest eftertraktade flaskorna minskat till en på senare tid.

Enda gången det inte fungerat bra var när jag försökte beställa Rousseau från ett webcafé i Filippinerna. Ingen Chambertin för undertecknad den gången.

Dela sidan