Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

2015 års mesta viner

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Har väl tänkt att jag ska bli bättre på att lägga in alla konsumtionsviner också för att det är så kul med statistik men det är mest långliggarna som åker in i databasen...
 

Mattias Schyberg

Administratör
...för att det är så kul med statistik...

image.jpg
 

Rexel

Medlem
Inköp
Piedmont 45,0%
Tuscany 22,4%
Castilla y León 8,6%
Mosel Saar Ruwer 5,8%
Champagne 2,8%
Rhône 2,5%
Sicily 2,2%
Catalunya 1,7%
Rheinhessen 1,7%
Bordeaux 1,4%
California 1,1%
Coastal Region 1,1%
La Rioja 1,1%
Burgundy 0,8%
Veneto 0,6%
Castilla-La Mancha 0,3%
Breede River Valley 0,3%
Abruzzi 0,3%
Alsace 0,3%
Loire Valley 0,3%

Konsumerat
Piedmont 44,7%
Tuscany 22,0%
Castilla y León 6,1%
Mosel Saar Ruwer 3,8%
La Rioja 2,7%
Marche 2,3%
Sicily 2,3%
Rhône 2,3%
Champagne 1,9%
Coastal Region 1,9%
Bordeaux 1,5%
Veneto 1,5%
Trentino-Alto Adige 0,8%
Burgundy 0,8%
Loire Valley 0,8%
New South Wales 0,4%
Douro 0,4%
Lisboa 0,4%
California 0,4%
Castilla-La Mancha 0,4%
Catalunya 0,4%
Breede River Valley 0,4%
Abruzzi 0,4%
Alsace 0,4%
South Australia 0,4%
Spain 0,4%
San Antonio Valley 0,4%
Rheinhessen 0,4%
 

matage

Medlem
Köpt
Champagne 39,4%
Bordeaux 13,5%
Rhône 12,5%
Piedmont 5,8%
Coastal Region 7,7%
Rheinhessen 6,7%
Loire Valley
Tuscany 1,9%
North Island 2,9%
Washington 1,0%
Península de Setúbal 1,9%
Douro 1,0%
California 1,0%
Niederösterreich 1,0%
Alsace 1,0%

Druckit
Rhône 20,9%
Bordeaux 17,3%
Champagne 15,5%
California 10,0%
Rheinhessen 5,5%
Burgundy 5,5%
Douro 2,7%
Southwest France 2,7%
Tuscany 2,7%
Piedmont 2,7%
Provence 2,7%
Mosel Saar Ruwer 1,8%
Veneto 1,8%
Languedoc Roussillon 1,8%
British Columbia 1,8%
Alsace 0,9%
Maipo Valley 0,9%
Washington 0,9%
Niederösterreich 0,9%
North Island 0,9%

Det borde ligga en del ytterligare enklare skumpa i druckitkategorin som köpts inför herrmiddag och aldrig förts in i CT.
Dock väldigt förvånad att jag tydligen druckit 10% California... - något jag i efterhand inser att det beror på att jag inventerade vinkylarna i år så allt som inte synkat mellan CT och verkligheten landar som drucket under 2015
 
Last edited:

kayaker

Cyklist
"Köpstoppet" och mina planer att köpa mindre sket sig...
  • Pfalz 10,8%
    Bottles purchased (28)
  • Tuscany 6,6%
    Bottles purchased (17)
  • Douro 3,1%
    Bottles purchased (8)
  • Rhône 2,7%
    Bottles purchased (7)
Konsumtion:
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Det är många av er som inte har skrivit ut antalet konsumerade flaskor, är det för att ni inte vill dela denna uppgiften?
Jag kan tycka att det vore kul att se ungefär hur många pavor ni andra har konsumerat! Mitt snitt blev 11,25 per månad när jag räknade.
 

jrick

Medlem
Jag "konsumerade" 163 flaskor men då lägger jag in allt jag köper i CT förutom någon enstaka flaska köpt på plats utomlands och drucken där, och i dessa 163 räknas också in såna jag bjudit på eller gett bort. Samtidigt räknar jag då inte med sådant jag själv bjudits på eller restaurangflaskor så totalt är det nog rätt nära sanningen. Då har jag delat flaskorna med sambon också då, hon har inte CT... Hon vet knappt skillnaden mellan chardonnay och riesling, vilket är lite tråkigt men å andra sidan får jag alltid välja vin. Hon resonerar likadant kring heminredning tror jag.:)
 

gece

Man vänjer sig.
Det är många av er som inte har skrivit ut antalet konsumerade flaskor, är det för att ni inte vill dela denna uppgiften?
Socialstyrelsens spioner finns ÖVERALLT!

Nä, det är nog mest av samma anledning som jag rensat formateringen, för att få bort överflödig information eftersom jag tycker att det är "posenten" som är viktigast. Med det sagt tittar jag förstås noga på hur mycket alla andra hällt i sig. ;)
 

ae

Medlem
Toppen