Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

27 april officiella kringaktiviteter.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Officiella aktiviteter och erbjudanden runt finewines.ses vinmässa 27 april.

Vi håller på och tittar på lite olika saker man kan göra runtomkring och efter vinmässan om man så vill. Vi uppmuntrar såklart egna initiativ också, vinmänniskor kan vara sociala djur, det är jag övertygad om.

I den här tråden kommer vi att lägga upp erbjudanden från olika partners. Jag skapar också en separat tråd där ni kan diskutera dessa.

Den här tråden kommer inte att vara öppen för diskussion och inlägg, helt enkelt för att vi vill att erbjudandena ska vara så tydliga som möjligt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Restaurang Djuret ordnar med ett specialpris på mat och dryck för deltagarna på finewines.ses vinmässa. Ät, drick och var glad!


Temat för kvällen är Kalv & Barolo

Det finns totalt 12 platser tillgängliga till den här sittningen.

Daniel Crespi med team har satt ihop ett specialpris till oss där det kommer att serveras 4 rätter med vin för totalt 600 kronor per person.

Det är verkligen ett tillfälle att få äta och dricka gott i skön miljö med sköna människor!

Så, hårdfakta

12 platser
Restaurang Djuret
Kalv & Barolo
600 kronor p/p
Reservation: 20:00


Anmäl dig/er till mig via PM så roddar jag med bokningen.

Först till kvarn!

Jimmy
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Vinbaren på Eriks öppnar upp lite roliga saker speciellt för finewines.se mässa och trimmar listan ytterligare för kvällen!

Bea, Tolvan och gänget har varit vänliga nog att låta meddela att de kommer att öppna upp följande två godsaker för att fira mässan:

Charles Heidsieck mis en cave 1987 på Jeroboam

Tja, vad ska man säga? Jag citerar vår kära herr Landström

"Klart en av de bättre champagner jag någonsin druckit.Har haft förmånen att dricka denna en 3-4 gånger och det upphör inte att imponera. Denna flaska saknade lite mousse men det gjorde faktiskt inget. Till att starta med så innehåller doften så mycket att man kan bara sitta och söka olika intryck, kola, kaffe, honung, ....., Lite meningslöst att sitta och skriva ner alla doftintryck. Smaken följer upp med samma stil. Utan moussen är det en stor bourgogne. Lång, lång eftersmak. Ett MÅSTE-vin för alla er som inte ännu provat det."

Château Haut Condissas 2005 på magnum

Här snackar vi en klassisk medoc som levererar riktigt bra. Ett grymt bevis på detta är att det har fått 90 poäng av Robert Parker och det är, som alla tänkande individer vet, en garant för att vinet är klassiskt, stramt, strukturerat och en riktig bordeaux till skillnad från de fruktansvärda fruktbomber som han kastar 100poängare efter. Ett vin jag är väldigt sugen på att prova själv!


De här två vinerna tillsammans med en skönt vässad lista i övrigt kommer att göra resan värd till Stockholm även om mässan är en katastrof.

Skriv in i kalendern och skynda dit. Måste provas. Som sagt.

Jimmy
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Så de blev aldrig någon möjlighet för dem som ville att ha någon form av vinferno efter mässan?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Ni får ordna precis vad ni vill. Vi uppmuntrar egna initiativ. :)
 

Jos

Medlem
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Grymt upplägg!! 600 spänn för kalv och Barolo är ju nästan gratis!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Det finns fortfarande två platser kvar till middagen på Djuret lördagen 27 april.

Missa inte den chansen.

Jag stänger bokningen och bekräftar de platser som är vid 17:00 i dag. Sen är det slut med den möjligheten.

Tjillevipp!

//J
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Middagen på djuret är nu fullbokad.

12 lyckliga forummedlemmar kommer att få njuta av Kalv och Barolo. Och varandras sällskap!

//J
 
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

På Eriks vinbar finns det dock ingen begränsning annat än att vinet skulle ta slut :) Spara gärna ett glas CH mis en cave 1987 till mig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Gaston Vin, som ställer ut på finewines.ses vinmässa i dag är inte bara importörer, de är även en grym liten vinbar.

Efter mässan så öppnar de upp lite godsaker i baren. Bland annat:

2006 Corton, Domaine Rapet 220kr/gl
2005 Blanc Fumé de Pouilly, D. Daugeneau 169kr/gl
1999 Chateau Beausejour 230kr/gl
1993 Cabernet Franc "Winemakers Guild" Morgenhof 200kr
2003 Barbaresco Valeirano, La Spinetta 195kr/gl
1991 Riesling Brand, Domaine Zind-Humbrecht 165kr/gl
1999 Clos des Papes Blanc 250kr/gl
2005 Pinot Noir Toulouse Vineyard, Baxter Winery 175/gl

Sen blire självklart en annan massa gott oxå!
Efter att ni spenderat några timmar med att mysa runt på Vinkällaren Grappe i dag så finns det således alla möjligheter att slå ihjäl några timmar runt om slussen och gamla stan!
 
SV: 27 april officiella kringaktiviteter.

Skapade en gemensam tråd för att få lite diskussionen kring aktiviteterna. Vintomas och Bubblaren har ju skrivit lite på twitter och bloggar om besöket på Djuret men de och andra får gärna fylla på.

Själv blev det en stilla sittning på Eriks med lite 1995 Veuve Clicquot från magnum.

Hörde från flera vinbarer, bland annat Gaston och Eriks att just på lördagen hade det varit mycket folk och besökt dem, gäster med stort intresse och kunskap om vin. Kan bara gissa var de kom ifrån :)
 
Toppen