This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Någon kraftig Aussieshiraz kanske....?Vad tror ni om det här?
Grillat kryddigt lamm med sallad innehållandes bla. mango och chili
Jag står lite villrådig och vet inte riktigt vad jag ska hitta på att dricka till...
Idéer??
Mm... jag var lite inne på Shirazspåret....och vände....kanske.... men funderade på om inte nåt vitt skulle kunna vara ett alternativ också?Någon kraftig Aussieshiraz kanske....?
Från en som inte har direkt koll, varför inte Zinfandel, typ i stil med Seghesio, dvs aningen slankare variant än genomsnittet i Kalifornien?Vad tror ni om det här?
Grillat kryddigt lamm med sallad innehållandes bla. mango och chili
Jag står lite villrådig och vet inte riktigt vad jag ska hitta på att dricka till...
Idéer??
Jag är helt med på att det säkerligen går att få ett halvtorrt vitt vin att fungera rent sensoriskt, men för min del så känns det grillade och kryddiga lammet som huvudkomponenten i rätten. För min del vill jag helt enkelt ha ett rött vin med bra syra och mjuka tanniner samt en gnutta restsötma för att runda av eventuell hetta. Vitt vin känns för svalt på något vis, rent känslomässigt. Skulle rätten serveras svalt som en mango/chili-sallad med bitar av grillat lamm så är dock det vita vinet mer känslomässigt rätt för mig.Pga guilty pleasures råkar jag veta att den klassiska kombon kryddstark mat och off-dry/halvtorrt vitt vin funkar bra. En schysst gewürztraminer, pinot gris eller riesling, it's all good, de brukar ju ha rätt generös frukt också vilket jag tänker mig att det kan funka bra mot mangon. Har vinet bra syra borde det väl kunna stå sig mot lammet också.
En rökig sydafrikan med cab eller syrah kan nog funka bra i så fall, eller varför inte en fruktig Malbec? Har svårt att se att dessa får problem med sötman i mangon. Lite nyavärlden sötma gör nog susen här.Tack för bra funderingar!!
Utan att ha ätit rätten än, så skulle jag dock ändå säga att lammet står i fokus.
Chilin är jag inte orolig för, det är en anings finhackad jalapeno, men inte mycket. Nä, det som ställer till det i mitt huvud är helt klart mangon, det känns som att den kan bli dominant.
1-0 till mig.Och det bidde sött från Nya världen i form av Kevin Arnold
Funkade rätt bra faktiskt.... Tack för tipsen!
Streber!1-0 till mig.
...även en blind höna...Streber!
Snobb!
Allt kan hända, flaskan är rund.Nej, jag är INTE en dålig förlorare.
Det viktiga är inte att segra, det är att delta.
Huvudsaken man går hela loppet.
Pucken skall i mål.
Bolljäveln skall också in i mål!