Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Äntligen!

Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Äntligen!

Är jag avstängd nu? ;D















Btw, utgör 60% av det vin vi dricker på sommaren?!?!?! HEEELVETE, visste inte att "vi" var så vidriga!
 

anders

Medlem
SV: Äntligen!

hampus86 skrev:
Är jag avstängd nu? ;D

Nä, men säkert bra nära. Du lever just nu på nådern att Krug 96 dyker upp i butiken och att du kan fixa undan en pall som vi får första tjing på.

Kronstam däremot borde offentligt floggas för det här! Att stå och rekommendera inte bara BiB utan BiB för 128 spänn per tre liter! Vem fan är den tänkta kundkretsen, Bulten och Berra på bänken!?! Eller kanske snarare kärringarna som inom en snar framtid kommer att sitta där bredvid efter mycken skåpsupande hemma i lägenheten.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Äntligen!

anders skrev:
Nä, men säkert bra nära. Du lever just nu på nådern att Krug 96 dyker upp i butiken och att du kan fixa undan en pall som vi får första tjing på.

Kronstam däremot borde offentligt floggas för det här! Att stå och rekommendera inte bara BiB utan BiB för 128 spänn per tre liter! Vem fan är den tänkta kundkretsen, Bulten och Berra på bänken!?! Eller kanske snarare kärringarna som inom en snar framtid kommer att sitta där bredvid efter mycken skåpsupande hemma i lägenheten.

Nu är det definitiva lågvattenmärket nått för hans del, han får sälla sig till gänget på sagda bänk.
 

Keen

slan
SV: Äntligen!

Om han provat 140 boxar på en dag är det väl inte konstigt att han spårar ur ;D Iofs ett litet steg i hans fall, men ändå.

Skitbra för alla småkids som kan smuggla hem spriten utan det förrädiska klinkade som kan uppstå med flaskor ;D
 

Helen

Medlem
SV: Äntligen!

Jag trodde jag skulle kräkas när jag såg inslaget, hur kan någon man med självaktning ens dricka detta fasansfulla såkallade vin 198:- 1,5 Beaujolais Georges Duboeuf, Frankrike (Bourgogne). Varje gång vi åker förbi georges Duboeuf vill jag bara ta bilen och köra rakt in i ett av deras fönster och släppa en bomb.

Vem fan dricker detta vin?????? vad är det för fel på personerna???
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Äntligen!

1CRU skrev:
Jag trodde jag skulle kräkas när jag såg inslaget, hur kan någon man med självaktning ens dricka detta fasansfulla såkallade vin 198:- 1,5 Beaujolais Georges Duboeuf, Frankrike (Bourgogne). Varje gång vi åker förbi georges Duboeuf vill jag bara ta bilen och köra rakt in i ett av deras fönster och släppa en bomb.

Vem fan dricker detta vin?????? vad är det för fel på personerna???

På ett TGV-tåg jag åkte mellan Paris och Dijon var Duboeufs Beaujolaistjut det enda vin de hade.
Sorgligt.

Det verkar bara finnas vin från Georges och Lurtongubbarna i Bordeaux på franska tåg, och då talar jag inte om Pierre L. på Cheval-Blanc och Yquem.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Äntligen!

hampus86 skrev:
Jag har aldrig köpt boxvin, någonsin! Lovar och svär!

I inflyttningspresent fick jag bl.a. ett sånt här BiB-ställ av min humoristiske bror. Jag kan upplysa att den fungerar utmärkt som ställ till min toalettborste :D
 

Helen

Medlem
SV: Äntligen!

Jag kan oxå svära på att jag aldrig har köpt ett boxvin,men jag har dock druckit ett par boxar genom åren ::)
 

anders

Medlem
SV: Äntligen!

Mysonoxen skrev:
I inflyttningspresent fick jag bl.a. ett sånt här BiB-ställ av min humoristiske bror. Jag kan upplysa att den fungerar utmärkt som ställ till min toalettborste :D

Får jag föreslå att du lite snällt ber 1CRU om att få en av hennes tomma boxar. Skär av toppen på kartongen. Öppna sedna upp plastpåsen och vik den över kanten. Stoppa sedan borsten däri. Det blir liksom mer demonstrativt så.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Äntligen!

anders skrev:
Får jag föreslå att du lite snällt ber 1CRU om att få en av hennes tomma boxar. Skär av toppen på kartongen. Öppna sedna upp plastpåsen och vik den över kanten. Stoppa sedan borsten däri. Det blir liksom mer demonstrativt så.

Ja, om man inte är så fräck att man pular ner boxen i dotterns potta. Skit ska ju skit ha och där kanske vi äntligen hittar ännu ett användningsområde för denna djävulens uppfinning.
 

EuphoniC

Medlem
SV: Äntligen!

Det är inte utan att man blir lite törstig -- jag måste nog på bolaget och köpa en bib efter jobbet
 

anders

Medlem
SV: Äntligen!

EuphoniC skrev:
Det är inte utan att man blir lite törstig -- jag måste nog på bolaget och köpa en bib efter jobbet

Var försiktig med vad du skriver. Du kan annars råka hamna i Mysonoxens björnhetsningsgrop där Kronstam redan mycket välförtjänt sitter och inväntar sitt öde...
 

EuphoniC

Medlem
SV: Äntligen!

;D

Jaha, ja men då det nog bli en Champagneflaska istället -- man vill ju inte riskera få en BiB upptryckt där bak.
 

Helen

Medlem
SV: Äntligen!

Anders när kommer du till stockholm?
Jag har en Rose champagne jag vill att du ska få smaka på.
 
Toppen