Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Äntligen!

The Pint

Medlem
SV: Äntligen!

Jag var på väg att fundera på hur f-n man ens kan komma på tanken att beställa en BiB från beställningssortimentet. Vad är det man söker, som inte finns bland de tio tusen boxar som redan står i butiken?

Sen kom svaret. En box för 128 spänn.

Som till och med har kvalat in från beställningssortimentet till det ordinarie.

Men det har, vad Kronstam än tror, givetvis ingenting med smaken att göra.

Om jag sålde tre liter alkoholspetsat urin för en hundralapp skulle det kvala in i det ordinarie sortimentet in no time.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Äntligen!

The Pint skrev:
Jag var på väg att fundera på hur f-n man ens kan komma på tanken att beställa en BiB från beställningssortimentet. Vad är det man söker, som inte finns bland de tio tusen boxar som redan står i butiken?

Sen kom svaret. En box för 128 spänn.

Som till och med har kvalat in från beställningssortimentet till det ordinarie.

Men det har, vad Kronstam än tror, givetvis ingenting med smaken att göra.

Om jag sålde tre liter alkoholspetsat urin för en hundralapp skulle det kvala in i det ordinarie sortimentet in no time.

Hahaha!!!
Man kanske borde göra som forna tiders alkoholkrängare och sälja träsprit, men med den moderna touchen att man tappar upp skiten på BiB. Då svensken ser förhållandet alkoholstyrka kontra pris som det saliggörande då han/hon väljer vad som ska köpas finns det onekligen pengar att tjäna i en dylik lukrativ bransch.
Sverige är fullt av skog och boxar kan köpas billigt från Australien, så vad väntar vi på? ;)
 

vintjej

Medlem
SV: Äntligen!

Ahem, jag vet inte vad man får skriva utan att bli avstängd, men om ni tyckte det där var pinsamt så gjorde BG riktigt pinsamma grejer på den tiden vi hade journalistprovningarna på butiken. Är faktiskt väldigt få av det gamla gardet jag hyser någon tilltro till.
Är det någon som lagt märke till hur alla vinskribenter alltid haussar Periquita? Man undrar ju lite vad för sorts långtidskontrakt som pågår där.
Men åter till de där boxarna, jag tycker blandningen Pinotage (personlig hatdruva) och shiraz låter vidrig. Skulle hellre dricka alkoläsk.
 

The Pint

Medlem
SV: Äntligen!

Mysonoxen skrev:
Hahaha!!!
Man kanske borde göra som forna tiders alkoholkrängare och sälja träsprit, men med den moderna touchen att man tappar upp skiten på BiB. Då svensken ser förhållandet alkoholstyrka kontra pris som det saliggörande då han/hon väljer vad som ska köpas finns det onekligen pengar att tjäna i en dylik lukrativ bransch.
Sverige är fullt av skog och boxar kan köpas billigt från Australien, så vad väntar vi på? ;)


Faktum är ju att man på charterflyg (och eventuellt även vissa flygplatser) kan köpa taxfree-sprit på BiB. Tvåliters-bibbar med whisky, gin och vodka brukar vara ett stående inslag i taxfree-katalogen. Jag kan tänka mig att det är en enorm succé, men vågar inte ens fundera på hur bibwhisky för mindre än hundralapppen/litern egentligen smakar.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Äntligen!

vintjej skrev:
Ahem, jag vet inte vad man får skriva utan att bli avstängd, men om ni tyckte det där var pinsamt så gjorde BG riktigt pinsamma grejer på den tiden vi hade journalistprovningarna på butiken. Är faktiskt väldigt få av det gamla gardet jag hyser någon tilltro till.
Är det någon som lagt märke till hur alla vinskribenter alltid haussar Periquita? Man undrar ju lite vad för sorts långtidskontrakt som pågår där.
Men åter till de där boxarna, jag tycker blandningen Pinotage (personlig hatdruva) och shiraz låter vidrig. Skulle hellre dricka alkoläsk.

Man får skriva vad fasiken som helst som inte är köp och sälj samt hyllning av BiB. ;D

Jag håller med om att det är få av "det gamla gardet" som har vå värst mycket att komma med. De är för inkörda i gamla spår, och på tok för bekväma!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Äntligen!

The Pint skrev:
Faktum är ju att man på charterflyg (och eventuellt även vissa flygplatser) kan köpa taxfree-sprit på BiB. Tvåliters-bibbar med whisky, gin och vodka brukar vara ett stående inslag i taxfree-katalogen. Jag kan tänka mig att det är en enorm succé, men vågar inte ens fundera på hur bibwhisky för mindre än hundralapppen/litern egentligen smakar.

Jo, det är sant, de erbjöd sån där smörja på flyget när jag åkte till Cypern för ett par månader sedan.
Jag har heller inte provat eländet, men jag föreställer mig att en BiB whisky kontra t.ex. en god Macallan är detsamma som att jämföra ett BiBvin med en Château Haut-Brion.
 
Toppen