Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

American Table Brasserie & Bar

matage

Medlem
Var på Clarion Sign häromsistens för bara en snabb matbit och för att titta närmare på deras nystart i restaurangen med amerikansk inriktning men - grinig som man är - så är det nog tveksamt om jag kommer tillbaka.


Lokalen var vardagsmässigt halvtom så placering och menyer kom snabbt, så även den obligatoriska vattenfrågan. "On-Premise-tappat" bubbelvatten i snitsig flaska "för miljöns skull".

Vi beställde en varsin burgare för det facila priset av 185kronor som enligt uppgift skulle serveras medium rare. Min hade en antydan till rosa kärna men färsen var så överarbetad så burgaren var extremt torr och näranog växte i munnen. Den serverades med lite rödlök och mayo på burgaren, en liten kopp med ketchup och ett torrt bröd som endast sett grillen för att få en dekorrand snarare än att ens bli varmt. Kom på mig själv med att tänka att det var tur att burgaren var så liten.. Inget bra betyg!
Helt OK strips i plåtmugg iallafall.

Sen ska vi helst inte nämna servicen.
Servisen envisades med att ta en genväg via det trånga utrymmet bakom min sittplats i sina turer till ett annat bord och därmed knuffa till mig mer än en gång snarare än att gå tre extra meter runt ett annat bort där det fanns mer utrymme och dessutom inga andra gäster.

Vi fick vänta, vifta och jaga för att kunna beställa mer dryck då personalen stod och småpratade, putsade bestick etc och när jag efter 10 minuters väntan frågar vad som hänt med min öl får jag veta att man byter fat. Inga problem, men borde man då inte informera om detta så jag vet varför det dröjer istället för att låtsas som ingenting. När vi gick räknade jag till 18 sittande i hela restaurangen på tre i servisen och ändå flöt det så horribelt illa..

Ganska småirriterad innan notan kom som dessutom visar att soda-stream-vattnet betingade det facila priset av 58 spänn...

Vore det inte för alkoholen hade jag hellre käkat på MAX och det är inget vidare betyg....

Det kan ju vara inkörsproblem eller en dålig dag men jag tror inte jag tänker chansa med fler besök.
 
SV: American Table Brasserie & Bar

Håller med, tråkigt med både dålig service och mat. American Table Brasserie & Bar som namn ger ju associationer av sköna stekar och saftiga hamburgare. Men det finns ju andra bra hamburgare att välja på, Pubologi och Flipping Burger tex. Ingen idé att gå på dåliga ställen.

Det här med att göra kolsyrat vatten i sodastream. Borde ju synas på priset men det syns väl istället i restaurangens marginal.

Tack för att du tog dig tid att skriva.
 

Elvis

Medlem
SV: American Table Brasserie & Bar

Anders Landström skrev:
Det här med att göra kolsyrat vatten i sodastream. Borde ju synas på priset men det syns väl istället i restaurangens marginal.

Det borde vara gratis eller nästan gratis, precis som icke kolsyrat kranvatten.
 
Toppen