Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Amore Passo - snacka om marknadsanpassat namn!

Mattias Schyberg

Administratör
Brukar bläddra i Munskänken i samband med dagens viktigaste syssla, tror inte att jag behöver gå in i detalj vilken syssla som åsyftas, men i vilket fall - jag får se en vinannons som får mig att brista ut i hämningslösa skrattkramper.

Vinet ifråga är en italienare från Puglia gjort på druvan Primitivo, så längt inga problem, men tror ni inte de har haft mage att döpa vinet till något så störtlöjligt som Amore Passo. :eek:

Visst, det finns många patetiska vinnamn som försöker rida på rådande trender, men går inte denna producent minst ett steg för långt i sitt uppenbara försök att rida på Amarone- och Ripassotrenden?

Måste även tillägga att jag skäms lite att Munskänkarna kan acceptera en annons av det slaget. :oops: Det måste väl ändå finnas bättre sätt att få in pengar till att finansiera tidningen?

Se eländet här...
image.jpg
 

Vino fino

Medlem
Säljer säkert fantastiskt bra i vårt fantastiska land.

Vi (inte jag) har ju någon slags pervers dragning till allt som verkar italienskt. Oavsett äktheten….

Amore Passo??? Torkad kärlek?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Säljer säkert fantastiskt bra i vårt fantastiska land.

Vi (inte jag) har ju någon slags pervers dragning till allt som verkar italienskt. Oavsett äktheten….

Amore Passo??? Torkad kärlek?
En sak är i alla fall säker, delar av Italien verkar sakna identitet, titta även på denna amerikanska slängkyss, som jag dessutom recenserat här: The Wanted Zin :)

image.jpg
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den svenska importören har rätt många fingrar med i det namnet.
Du har säkert rätt (min exakta tanke också), det som förbryllar mig är att jag enbart hittar vinet i beställningssortimentet. Hur många av de som köper ett vin som heter 'Amore Passo' skulle välja att beställa det? :p

The Most Wanted Zin finns dock både i flaska och box, men borde vara en annan målgrupp, lite mer rock 'n roll...:D
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Matlen skrev:
Du har säkert rätt (min exakta tanke också), det som förbryllar mig är att jag enbart hittar vinet i beställningssortimentet. Hur många av de som köper ett vin som heter 'Amore Passo' skulle välja att beställa det? :p

The Most Wanted Zin finns dock både i flaska och box, men borde vara en annan målgrupp, lite mer rock 'n roll...:D
Väntar en kraftig reklamkampanj för att kvalla in vinet från BS
 

gece

Man vänjer sig.
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den svenska importören har rätt många fingrar med i det namnet.
Ah, man skulle kunna tro det, men enligt hemsidan är vinet "det näst bäst sålda och det snabbast växande på Vinmonopolet" i Norge så det finns i alla fall i två länder. (Och, för att ge lite creds till namnet, så är det faktiskt gjort delvis på torkade druvor.)

Dock är det märkligt att reklambyrån inte gjort som ibland görs med primitivos och slängt på en blaffa med texten SAMMA DRUVA SOM ZINFANDEL!!! för att helgardera sig. Amarone, ripasso och zinfandel - kan det bli bättre?!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Du har säkert rätt (min exakta tanke också), det som förbryllar mig är att jag enbart hittar vinet i beställningssortimentet. Hur många av de som köper ett vin som heter 'Amore Passo' skulle välja att beställa det? :p

The Most Wanted Zin finns dock både i flaska och box, men borde vara en annan målgrupp, lite mer rock 'n roll...:D

Drack faktiskt Most wanted Zin igår. Enda jag kände var vanilj, vanilj pch vanilj...
Ingen favorit...
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Drack faktiskt Most wanted Zin igår. Enda jag kände var vanilj, vanilj pch vanilj...
Ingen favorit...
Du glömde smågodisinslaget. :) Jag tyckte det fanns godsaker i det, men jag tröttnade efter ett glas, typ. Kvalitet är inte det första ordet som dyker upp i min mun, men godis kan ju tillfredställa ändå. Som alternativ till Cola duger det bra.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Du glömde smågodisinslaget. :) Jag tyckte det fanns godsaker i det, men jag tröttnade efter ett glas, typ. Kvalitet är inte det första ordet som dyker upp i min mun, men godis kan ju tillfredställa ändå. Som alternativ till Cola duger det bra.
Jo men sliskigt absolut!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ah, man skulle kunna tro det, men enligt hemsidan är vinet "det näst bäst sålda och det snabbast växande på Vinmonopolet" i Norge så det finns i alla fall i två länder.
Ja, det är något alldeles särskilt med vad de "folkhälsobefrämjande" monopolen gör med vinsmaken...

Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den svenska importören har rätt många fingrar med i det namnet.
Hos SB anges producenten som MGM Mondo del Vino. På deras hemsida finns inte Amore Passo att hitta, så @kayaker har säkert rätt i sin gissning. Det rör sig förmodligen om en produkt anpassad och namngiven för den nordiska marknaden. MGM har flera olika Primitivo under olika varumärken, men inget vin med där Malvasia Nera ingår i namnet (har inte kollat igenom alla datablad), så förmodligen är det inte bara ett namnbyte på en existerande produkt.

Den där webbplatsen med reklam för Amore Passo, förresten. Efter ålderskontrollen (20 år) så finns det bara möjlighet att klicka sig vidare till SB. Är det inte märkligt med en webbplats utan minsta angivelse av avsändare av budskapet eller möjlighet till kontakt, när vi pratar om alkoholreklam, som på gott och ont är mycket hårt reglerat i Sverige? Trans Nordic Selection AB anges i alla fall av SB som importör.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Ja, det är något alldeles särskilt med vad de "folkhälsobefrämjande" monopolen gör med vinsmaken...


Hos SB anges producenten som MGM Mondo del Vino. På deras hemsida finns inte Amore Passo att hitta, så @kayaker har säkert rätt i sin gissning. Det rör sig förmodligen om en produkt anpassad och namngiven för den nordiska marknaden. MGM har flera olika Primitivo under olika varumärken, men inget vin med där Malvasia Nera ingår i namnet (har inte kollat igenom alla datablad), så förmodligen är det inte bara ett namnbyte på en existerande produkt.

Den där webbplatsen med reklam för Amore Passo, förresten. Efter ålderskontrollen (20 år) så finns det bara möjlighet att klicka sig vidare till SB. Är det inte märkligt med en webbplats utan minsta angivelse av avsändare av budskapet eller möjlighet till kontakt, när vi pratar om alkoholreklam, som på gott och ont är mycket hårt reglerat i Sverige? Trans Nordic Selection AB anges i alla fall av SB som importör.
Du, precis som jag, som är munskänk, vad tycker du om det faktum att man har den typen av reklamblad i munskänken? Jag tycker det känns oseriöst, även om jag förstår att man inte väljer annonsörer utan erbjuder plats i tidningen för pengar.
 

gece

Man vänjer sig.
Bara frugan, men det duger gott. Idag beklagar vi oss över att Jesus mirakulöst lyckades återuppstå! :ängel:
Det är ju inte förrän imorgon Han återuppstår. Passa på att riva av en vild backanal medan han är borta.
 
Toppen