Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Angenäma problem

Elvis

Medlem
I dag påbörjar jag min första resa ner till Champagne. Det blir Kielfärjan i kväll och sedan bilar vi ner genom Tyskland och Belgien i morgon.

Väl där nere kommer jag förstås att försöka fynda okända champagner, men jag kommer nog inte att kunna låta bli att köpa en del kända också... Jag vet inte hur välsorterade champagnebutikerna är där nere, men jag lär ställas inför en del angenäma val, som:

Salon 1997
Krug 1995
Bollinger 1996 GA
Bollinger 1996 RD
Winston Churchill 1996
Belle Epoque 1996

(Den enda jag har av ovanstående är Belle Epoque 1996.)

Hur skulle ni resonera?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Angenäma problem

Jag skulle resonera som så, att vad jag än köper måste jag bjuda mina forumkompisar på... En flaska till hemmet, en till nästa vinbatalj, och så vidare..
Sen står det dig fritt att välja själv, så länge det är bra grejer.
Skämt åsido, du kommer att ramla över flaskor hela tiden och efter ett tag är pengarna slut. DÅ hittar du det du verkligen vill ha. Så var det för mig. Sista dagen i Reims och jag var pank, då ramlade jag över en Billecart Salmon som jag gått och drömt om. Det var bara dra kreditkortet och käka knäckemackor månaden efter.
 

anders

Medlem
SV: Angenäma problem

Elvis skrev:
Hur skulle ni resonera?

Kolla på bilens registreringsbevis för att få reda på maxlasten. Räkna sedan med att varje flaska väger cirkus två kilo. I värsta fall får fästmön ta tåget hem.
 

Krug88

Medlem
SV: Angenäma problem

Elvis skrev:
I dag påbörjar jag min första resa ner till Champagne. Det blir Kielfärjan i kväll och sedan bilar vi ner genom Tyskland och Belgien i morgon.

Väl där nere kommer jag förstås att försöka fynda okända champagner, men jag kommer nog inte att kunna låta bli att köpa en del kända också... Jag vet inte hur välsorterade champagnebutikerna är där nere, men jag lär ställas inför en del angenäma val, som:

Salon 1997
Krug 1995
Bollinger 1996 GA
Bollinger 1996 RD
Winston Churchill 1996
Belle Epoque 1996

(Den enda jag har av ovanstående är Belle Epoque 1996.)

Hur skulle ni resonera?
Om du ändå tar bilen så kan du väl besöka lite odlare och köpa på dig lite bra standard vintage för en billig peng.
Var nere i våras och kom säkert hem med 80 flaskor blandat.
Oftast är prestigechampagnerna prissatta ungefär som här, ibland dyrare...
 
Toppen