Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Anklever Foie Gras - en fransk påsktradition

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Hejsan!
Ett stort tack för de goda omdömen från er alla som köpt min anklever under vintern, det värmer !
Jag tänkte passa på att erbjuda alla oss vinälskare att få tillfället att köpa anklever - lagom nu till nästa högtid, Påsken!


De storlekar som finns tillgängliga är:
Halv-terrine ca 500g. 595kr

Hel-terrine ca 1kg. 998kr

Se bild för exempel, dryckesförslaget ingår dessvärre ej ;)

Hemleverans direkt till din dörr kan ordnas till alla i Stor-Stockholm Långfredagen
Önskemål för andra leveransdatum sker via mejlkontakt


Kontakt mig via:
Cioccolato@live.se

Allt gott //
Cioccolato Catering
Johan - 0735097054
 
Last edited:
Trådskapare
KockJohan

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Hejsan alla vin-vänner!
För den som vill hämta sin Anklever i stan, finns det möjlighet att hämta i bästa @Helen ´s butik 1Cru Vin & Antique
Måndag-Onsdag kl11-18 på Nybrogatan 36.
Först Bokar du önskad bit till mig via cioccolato@live.se innan hämtning/leverans sker
 
Last edited:

Helen

Medlem
Hejsan alla vin-vänner!
För den som vill hämta sin Anklever i stan, finns det möjlighet att hämta i bästa @Helen ´s butik 1Cru Vin & Antique
Måndag-Onsdag kl11-18 på Nybrogatan 36.
Först Bokar du önskad bit till mig via cioccolato@live.se innan hämtning/leverans sker
Bästa @KockJohan jag kan intyga att du har lyckats även denna gång med din fantastiska ankleverpaté.
Jag tog en liten bit nu när jag kom hem från affären och den är otroligt god, funkade utmärkt till min Henricks Gin & Tonic ;)
KÖP KÖP KÖP! Den är värld varenda kalori .
 
Trådskapare
KockJohan

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Tack både @KockJohan och @Helen för hjälp med leverans. Kan meddela att det gick överraskande lätt att ta den i handbagaget genom säkerhetskontrollen på Arlanda trots dess utseende. Ser fram emot att prova till påsk!

Vad tror ni, funkar Damien Hugot 06 som sällskap?
De tycker jag, gärna med smörstekt bröd och kanske toppad med saltrostade nötter.
Anklevern i sig är ju relativt söt & fet, de flesta föredrar Sauternes.
Men en skumpa med mognad och salta tillbehör är personligen favoriten :cool:
 
Trådskapare
KockJohan

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
@KockJohan Blir det någon Anklever Foie Gras - en fransk midsommartradition också? Jag har två små bitar kvar sen i julas.
Jodå, allt handlar om hur man packar den, att Vacuumera är naturligtvis bästa sättet att frysa, annars är det att plasta riktigt tight som gäller :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Jodå, allt handlar om hur man packar den, att Vacuumera är naturligtvis bästa sättet att frysa, annars är det att plasta riktigt tight som gäller :)
:) Tänkte mer på om du kommer att göra mer till midsommar....
 
Toppen