Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Appar om vin och mat

SV: Appar om vin och mat

Obra1 skrev:
Vilka funktioner är ni ute efter i en vin/dryckesapp?

Är det information om områden och druvor?
Tillgång till all information om flaskorna ni har i källaren?
Lätt att lägga till nya viner som köpts hos Stora Satan?

Jag har köpt en väldig massa appar till min iPad, men de flesta suger purjo. Jag har främst letat efter en app där jag kan ha tillgång till min vinsamling, men de flesta kräver att jag skall skriva in ALL info om vinet från scratch... VEM orkar det på en iPad eller annan grunka?

Jag och mina kollegor jobbade väldigt intensivt med ett vinprogram för windows, men lite barnafödande och jobbbyten sinkade detta och nu står vi i valet och kvalet om vi skall satsa tid på att göra en riktig App. Tyvärr har en fåntratti USA lanserat en app med samma namn, så det blir till att juridik kriga lite grann, men det kan kanske vara värt besväret.

Vad tycker ni?

Mvh

Oscar
Personligen är jag sugen på att prova Corkz men då jag kör Blackberry funkar inte det. Jag har min källare upplagd i Cellartracker och det är den jag vill komma åt lite enklare.

Vad gäller en svensk app så tror jag att för att få lite marknad MÅSTE man ha SB sortiment och någon koppling till tester etc. DVS konsumenten kan kolla direkt när han står vid hyllan och få veta vad han ska köpa. Kan man sedan direkt lägga in det på någon vindatabas så är nog de flesta nöjda.
 

Allaboda

Medlem
SV: Appar om vin och mat

Jag använder appenCellarVU, som i princip är ett utdrag ur min Cellartracker i ett iPad vänligt format. Snyggt gjort.
 
SV: Appar om vin och mat

KimHartman skrev:
Någon som använder Cor.kz?
Tyvärr, har ingen iphone och Cor.kz verkar bara finnas för den plattformen. Gillar Cellartracker mycket och skulle gärna ha en app för Cellartracker. Aktiviteten på Cor.kz hemsida verkar vara rätt låg
 

Caviste

Leverantör
KimHartman skrev:
Någon som använder Cor.kz?

Jag har cor.kz. Den funkar hyggligt för mig men jag använder den i stort sett bara att "konsumera" enstaka flaskor. Nån bättre översikt tycker jag inte den ger. Vet att Mr Cellartracker (Eric Levine) har pratat om en egen mobil plattform ganska länge nu.

"addar" och flyttar flaskor gör jag alltid med riktiga hemsidan.


Martin
ITB
 

KimHartman

Medlem
SV: Appar om vin och mat

Testat den lite nu. Barcode scanning är ju trevligt, när det funkar dvs. Jag saknar att kunna se mina "pending delivery", något som kan vara smidigt att se när man ska hämta ut beställningar på SB (om man glömt bort vad man beställt :) ).
 

kayaker

Cyklist
SV: Appar om vin och mat

KimHartman skrev:
Testat den lite nu. Barcode scanning är ju trevligt, när det funkar dvs. Jag saknar att kunna se mina "pending delivery", något som kan vara smidigt att se när man ska hämta ut beställningar på SB (om man glömt bort vad man beställt :) ).
Numera så kan man ju iallafall se de vanliga webbeställningarna om man loggar in på sitt konto. Det hade varit fint om man hade kunnat se PI-förfrågningar/-beställningar och butiksbeställningar där också.
 

Obra1

Medlem
SV: Appar om vin och mat

Hej.

Winekeeper som jag/vi jobbat med har lagts ned... Ingen av oss som jobbade med programmet hade tid att satsa helhjärtat, så vi beslutade lägga ned firman. Av alla de program jag testat i konkurrens syfte, så tycker jag att http://www.vinotekasoft.com/ har en riktigt bra produkt. Det är lite knöligt att lägga in info om viner i iPad appen, men om ni har tillgång till en mac, så är det mkt lättare. Jag köpte en beg. iMac som min dotter har... Den lånar jag i bland för att lägga in nytt.
 

Jens

Medlem
SV: Appar om vin och mat

Jag använder cor.kz och är nöjd! På min "lilla" källare blir det hyggligt överskådligt! Men mest använder jag den för att läsa provningsnoteringar om viner jag tänker köpa!
 
SV: Appar om vin och mat

Jens skrev:
Jag använder cor.kz och är nöjd! På min "lilla" källare blir det hyggligt överskådligt! Men mest använder jag den för att läsa provningsnoteringar om viner jag tänker köpa!

Använder också cor.kz som nu finns till Android. OK på mobil men egentligen behöver man en platta. Cellartracker är overträffat som system för att lägga in sina viner och därför står jag ut med cor.kz
 

Obra1

Medlem
SV: Appar om vin och mat

Tiden och cellertracker gjorde att det inte var lönt att göra ett annat program eller tjänst.
Cellertracker vet att ta betalt...det är dyrt att på laglig väg göra kopplingar mot dem.
 
Toppen