Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Årets Selosse släpp!

Rhino69

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

Fick höra på passagen (SB Regeringsgatan) idag att Selosse släpps på systemet i december, brukar det vara andra priser då?

vänligen
 
Trådskapare
SwedeDane

SwedeDane

Comtes
SV: Årets Selosse släpp!

Bidde endast tilldelning på Rosén för min del, får försöka få tag på det andra på annat håll istället.
 

Jos

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

shorepower skrev:
Jos skrev:
CH skrev:
Ser ut som jag blir utan Selosse från årets släpp. Verkar som ingen av mailen gått fram till mig. Hade det inte varit för denna tråden hade jag inte haft en aning om att de släppts.
Hörde nå rykte om att du likställt Selosse med något mindre angenämt vid någon provning och blivit avskriven från listan, kan vara därför.
;D ;D ;D
Klockrent påhopp. Snyggt där Jos och naturligtvis har du helt rätt :)
Haha... Inget påhopp, - ett skämt!

Jag var tydligen för sen att svara så det blev inget av det kuliga
 

Per Stade

Lege artis
SV: Årets Selosse släpp!

Borsta skrev:
Bidde endast tilldelning på Rosén för min del, får försöka få tag på det andra på annat håll istället.

Rosén är väl inte fy skam? Man får väl vara tacksam för det man får.
Det här var en del av svaret jag fick :
"De vingårdsbetecknade försvann på mindre än en minut."
Får väl göra som shorepower och skaffa mig en dator på Lidingö.
Kanske kan något av mina begåvade barn skriva en applikation,
som skickar beställningen en nanosekund efter kl 11.00 nästa år
 
Trådskapare
SwedeDane

SwedeDane

Comtes
SV: Årets Selosse släpp!

Per Stade skrev:
Rosén är väl inte fy skam? Man får väl vara tacksam för det man får.
Det här var en del av svaret jag fick :
"De vingårdsbetecknade försvann på mindre än en minut."
Får väl göra som shorepower och skaffa mig en dator på Lidingö.
Kanske kan något av mina begåvade barn skriva en applikation,
som skickar beställningen en nanosekund efter kl 11.00 nästa år

Haha, tro mig, kommer avnjuta Roséflaskorna efter de spenderat en tid på rygg och njuta lika som de jag precis druckit men lite besvikelse infann sig efter att ha missat Ambonnay-flaskorna.
 
SV: Årets Selosse släpp!

Rosén är sjukt bra efter ett tag på rygg. Även initial om man orkar vänta. En 99-degad som jag drack var en av de bättre Selosse på länge.
 

CH

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

shorepower skrev:
Rosén är sjukt bra efter ett tag på rygg. Även initial om man orkar vänta. En 99-degad som jag drack var en av de bättre Selosse på länge.

Håller helt med. Tog en Initial deg ~98 (fast den hette då bara Grand Cru Brut) jämte en Krug GC (78-82). Krugen var vansinigt bra men Selossen var aningens bättre och är utan tvekan den bästa Selosse jag någonsin druckit. Hade tyvärr bara en sådan flaska så förväntningarna när jag öppnade en som legat på rygg ännu längre var skyhöga. Tyvärr leverade den inte lika bra men visade fortfarande hur bra Initial blir om man orkar vänta på dem.
 
Trådskapare
SwedeDane

SwedeDane

Comtes
SV: Årets Selosse släpp!

Hade förhoppningar på Le Bout du Clos genom Seckfordwines som lade upp 3 i saldo i fredags men de rök framför näsan på en igen!

Minst sagt ett populärt vin.
 
Toppen