Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Arvids Vinresa, via Winefinder

Arvid

Medlem
Detta måste väl vara det rätta stället att göra lite reklam.

Sen en månad tillbaka så samarbetar jag med Winefinder, och hjälper dem hitta viner som jag tycker är goda och spännande. Tekniskt sett är jag inte vinhandlare och urvalet är inte från deras sortiment. Jag rekommenderar snarare bara vad de ska köpa in, av viner jag stöter på ute i världen.

Fokus kommer vara på lite klurigare grejer, som deras kunder kanske inte självmant skulle plockat ner från hyllorna. Det är också ett experiment i att se om folk vill handla på personlig rekommendation, vilket är något som vi aldrig gjort i sterila vin-Sverige. Den möjligheten finns nu, via Internet.

April-släppet finns på hemsidan nu.
 

Oggy

Medlem
Synd att Winefinder inte levererar till Umeå... annars hade jag beställt Produttori del Barbaresco 2010 på studs!

De gjorde ju inga riservor detta år, allt det goda hamnade i standardbarbarescon.

Bra pris också!
 

Keen

slan
Måste man köpa lådvis? Hade oändligt mycket hellre velat komponera ihop en egen låda, eller halvlåda.
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Ja, lådvis är lite begränsande för oss med begränsat utrymme i vinhyllan men inte i plånboken
 
Trådskapare
Arvid

Arvid

Medlem
Och en snyggare lösning på det problemet (alltså att man från varje vins sida ska kunna lägga x antal flaskor i inköpskorgen istället) kommer om ca en månad informerar WF.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Trådskapare
Arvid

Arvid

Medlem
2008:an är riktigt bra. Tyvärr finns det inte mer kvar av den. Produktionen är ju för att vara Bordeaux, pytteliten. 2010 är ett steg upp, så klart, även om vinet kanske är en aning mer otillgängligt. Även 2011 blir bra, i stil med 2008.
 
Toppen