Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

att bli bli vinrecensent?

Magikern

Medlem
Jag har funderat på att bli vinrecensent inte minst pga att de flesta som skriver för pressen idag inte är några höjdare direkt.

För mig är det självklart att man delar in en recension i en bedömning av vinets doft, attack, mellanpalett och avslutning. Minst 10 sekunder i munnen behövs i regel tycker jag. Om de är ett ungt vin som kommer att utvecklas i flera år nämner man självklart de. Är de ett vin som inte kan sparas säger man det.

För unga finare vin testar man vinet nästa dag igen för att se om smaken ändrats.

Även i facktidningar verkar det vara väldigt få som bedömer vin enligt denna mall.

Mer än jag som tycker att denna mall för hur man testar vin bör användas som standard?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: att bli bli vinrecensent?

Håller med, det är därför jag är medlem här där folk är vettiga och kunniga.
 
Toppen