Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Australian Wine Club

J.S.

Medlem
Är det någon här på forumet som har erfarenhet ifrån Australian Wine Club? Jag blev uppringd av en säljare därifrån som ville sälja på mig lite Bordeauxblandning och lite andra franska viner. Tydligen skulle han "bjuda" på frakten om jag ville testa deras produkter. Gick in på deras sida och deras utbud verkade inte så lovande i mina ögon iaf, dessutom verkade en hel del av deras sortiment inte finnas i lager... Någon som har testat deras viner?
 

Keen

slan
SV: Australian Wine Club

J.S. skrev:
Är det någon här på forumet som har erfarenhet ifrån Australian Wine Club? Jag blev uppringd av en säljare därifrån som ville sälja på mig lite Bordeauxblandning och lite andra franska viner. Tydligen skulle han "bjuda" på frakten om jag ville testa deras produkter. Gick in på deras sida och deras utbud verkade inte så lovande i mina ögon iaf, dessutom verkade en hel del av deras sortiment inte finnas i lager... Någon som har testat deras viner?


Fråga Krug :p
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Australian Wine Club

Då jag arbetar på företaget så kommer jag inte att kommentera någonting i den här frågan, det vore inte korrekt. Det finns så många därute som pushar sina egna produkter och det är inte något som jag vill göra.

Det här forumet är min privata grej och så vill jag behålla det.

EDIT: Naturligtvis därmed inte sagt att ni inte får diskutera ämnet, jag kommer dock inte att medverka!
 

lepatrik

Medlem
SV: Australian Wine Club

hehe jag har ett gäng från någon lyxlåda röda jag blev pålurad efter en skön tequilaprovning på någon vinmässa, men vet inte riktigt var dem är så vågar inte uttala mig än
jag återkommer
förtroende ingivande att krug jobbar där, hoppas inte som säljare
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Australian Wine Club

lepatrik skrev:
hehe jag har ett gäng från någon lyxlåda röda jag blev pålurad efter en skön tequilaprovning på någon vinmässa, men vet inte riktigt var dem är så vågar inte uttala mig än
jag återkommer
förtroende ingivande att krug jobbar där, hoppas inte som säljare

Jag kollade på ett vin från Nya Zeeland som fanns på www.finewinesociety.se (Dog Point) och det fick 90-95 i rating hos Robert Parker. Det gällde både deras chardonnay & pinot, så jag tänker definitivt prova dessa och även ett från australien (Voyager). Priset känns helt okey! Det ska bli väldigt spännande att få prova lite viner från nya världen :p Jag återkommer när jag har fått vinerna och hunnit prova en del av dom.
 

SUPRA

Bäst
SV: Australian Wine Club

Man kan väl säga att AoV dissar er lite på sidan 11 i numret som kom idag, iom att Posten inte har lust att leverera.
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Australian Wine Club

SUPRA skrev:
Man kan väl säga att AoV dissar er lite på sidan 11 i numret som kom idag, iom att Posten inte har lust att leverera.

Det tror jag säkert! Självklart är posten med och sparkar på privata alternativ, dom lirar ju i samma liga som SS. Fy fan vad ruttet! :mad:
 

kayaker

Cyklist
SV: Australian Wine Club

SUPRA skrev:
Man kan väl säga att AoV dissar er lite på sidan 11 i numret som kom idag, iom att Posten inte har lust att leverera.
Jag vet inte om jag skulle uttrycka mig så. Däremot hyllar de beställningssortimentet och på ledarplats så skryter BGK om att det enbart är tack vare DN och AoV som vinerna i BS fått den uppmärksamhet de förtjänar.
Inget litet ego där inte... :mad:
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Australian Wine Club

kayaker skrev:
Jag vet inte om jag skulle uttrycka mig så. Däremot hyllar de beställningssortimentet och på ledarplats så skryter BGK om att det enbart är tack vare DN och AoV som vinerna i BS fått den uppmärksamhet de förtjänar.
Inget litet ego där inte... :mad:

Får nog lov att köpa blaskan i morrn!
 

kayaker

Cyklist
SV: Australian Wine Club

Om någon vill anordna ett AoV-bål i Göteborgstrakten så bidrar jag gärna med två blaskor.
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Australian Wine Club

kayaker skrev:
Om någon vill anordna ett AoV-bål i Göteborgstrakten så bidrar jag gärna med två blaskor.

Har bara läst den en gång (fick ett gratisex på en mässa) och den gjorde väl inget bestående intryck på mig, om jag säger så... :eek: Tyvärr så kan jag inte bidra med den för den åkte in i kaminen nästan direkt. Tacka vet jag Livets goda och Decanter :)
 

SUPRA

Bäst
SV: Australian Wine Club

kayaker skrev:
Däremot hyllar de beställningssortimentet och på ledarplats så skryter BGK om att det enbart är tack vare DN och AoV som vinerna i BS fått den uppmärksamhet de förtjänar.
Inget litet ego där inte... :mad:

Ja, visst är det tur att vi har dessa. Och att allt från idé till genomförande är på grund av dom, eller ja BGK såklart.
För vem är det som skriver i DN ;)
 

Pomerol

Medlem
SV: Australian Wine Club

kayaker skrev:
Jag vet inte om jag skulle uttrycka mig så. Däremot hyllar de beställningssortimentet och på ledarplats så skryter BGK om att det enbart är tack vare DN och AoV som vinerna i BS fått den uppmärksamhet de förtjänar.
Inget litet ego där inte... :mad:

Enligt egen utsago framförde BGK förslaget om ett beställningssortiment 1979.

1995 inrättas beställningssortimentet för att blidka EU.

Visst, BGK, tack. Bra jobbat.
 

ae

Medlem
SV: Australian Wine Club

Pomerol skrev:
Enligt egen utsago framförde BGK förslaget om ett beställningssortiment 1979.

1995 inrättas beställningssortimentet för att blidka EU.

Visst, BGK, tack. Bra jobbat.

Den där killen är lite för mycket... Har boken Smakens Magi. Halva boken går åt till att förklara hans, och övriga svenska vinskribenters, förträfflighet. Bland annat är den svenska vinjournalistiken bäst i världen och de ligger ensamt bakom allting som är bra i hela Sverige.
 

CH

Medlem
SV: Australian Wine Club

ae skrev:
Bland annat är den svenska vinjournalistiken bäst i världen och de ligger ensamt bakom allting som är bra i hela Sverige.

Och här har jag gått runt och trot att det var jag som var bäst i världen.
 

hampus86

Medlem
SV: Australian Wine Club

Haha, vinklubbens sida ligger nästan helt nere(som vanligt), och med nästan menar jag allt utom en annons från australian wine club ;D. Konspirationskåt som jag är, så misstänker jag naturligtvis Krug. Vinklubben=konkurrent, AWC=mat på bordet. Eeexcellent...Muhahahahaaaa....MUHAHAHAHA! ;D
 

khzd

Medlem
SV: Australian Wine Club

hampus86 skrev:
Haha, vinklubbens sida ligger nästan helt nere(som vanligt), och med nästan menar jag allt utom en annons från australian wine club ;D. Konspirationskåt som jag är, så misstänker jag naturligtvis Krug. Vinklubben=konkurrent, AWC=mat på bordet. Eeexcellent...Muhahahahaaaa....MUHAHAHAHA! ;D

Satt i eftermiddags och letade efter tips på välsorterade vinbutiker i Prag, åker dit om ett par veckor. Hittade en riktigt lovande länk till vinklubbens forum. Trist att sidan ska vara nere när man för en gångs skull behöver den..
 

Bubblaren

Medlem
SV: Australian Wine Club

hampus86 skrev:
Haha, vinklubbens sida ligger nästan helt nere(som vanligt), och med nästan menar jag allt utom en annons från australian wine club ;D. Konspirationskåt som jag är, så misstänker jag naturligtvis Krug. Vinklubben=konkurrent, AWC=mat på bordet. Eeexcellent...Muhahahahaaaa....MUHAHAHAHA! ;D

Dryck på bordet!
 
Toppen