Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa restaurangen i Stockholm?

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Letar efter stället med bäst mat och bra vin/champagne utbud i Stockholm för utgång med jobbet i december.

Va förra året på Operakällarn som var väldigt uppskattat, men tänkte hitta något annat bra i år.
Kanske någon som har stjärna i Michelinguiden?

Tacksam för alla tips.
 

Magikern

Medlem
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Mathias Dahlgren och framför allt Franzén/Lindeberg är väl de klockrena valen om man har obegränsad budget.

Bara att fråga efter vinlistan i god tid och välja vilka viner man vill ha i förväg.

Bokar ni nu kan ni nog hitta bord för hela gänget. :)
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Tack för tipsen! Vi är ju bara 4 st i firman så då kan man kosta på sig lite mer 8)
 

Magikern

Medlem
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Franzén/Lindeberg heter tydligen bara Frantzén numera förresten.

Mathias Dahlgren är nog nummer 1 om man själv vill välja ut riktiga kanonviner till maten men Frantzén är bäst om man ser till mat och helhet.
 

Elvis

Medlem
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Jag håller Frantzén högre än Mathias Dahlgren, men jag tycker också att Oaxen Krog är ett alternativ. Jag har inte haft möjlighet att gå dit än men baserat på hur bra gamla Oaxen var måste det vara en het kandidat till att bli nästa Stockholmskrog med en stjärna i Michelinguiden. Och det är alltid kul att gå på en restaurang medan de ”tjänar in” sin första stjärna.
 

SUPRA

Bäst
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Mathias Dahlgren är den jag vart "mest" på. Kanske just därför skulle inte jag ha det som förstaval.

Notera att Mathias Dahlgren i princip är två restauranger. Ta en bokad långlunch på matbaren, och sen middag en annan gång på något annat stället.
 
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Skumpagne skrev:
Letar efter stället med bäst mat och bra vin/champagne utbud i Stockholm för utgång med jobbet i december.

Va förra året på Operakällarn som var väldigt uppskattat, men tänkte hitta något annat bra i år.
Kanske någon som har stjärna i Michelinguiden?

Tacksam för alla tips.

Förutom de nämnda så har du ju Gastrologik. För bästa vinlistan efter Operakällaren får du gå på lite mer rustik mat och ta Djuret/Pubologi.
 

Jos

Medlem
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Hade jag velat gå på "bästa" krogen just nu oavsett pris hade jag bokat Oaxen. Andrahandsvalet hade varit Esperanto.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Blev plötsligt med barnvakt om ett par veckor och tänkte boka en middag någonstans.
Dahlgren fullt!
Frantzén fullt!
Esperanto fullt!
Oaxen fullt!
Gastrologik fullt!

Så, vilken testar jag nu?
 

Keen

slan
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Sjödin skrev:
Blev plötsligt med barnvakt om ett par veckor och tänkte boka en middag någonstans.
Dahlgren fullt!
Frantzén fullt!
Esperanto fullt!
Oaxen fullt!
Gastrologik fullt!

Så, vilken testar jag nu?

Om du har is i magen, så boka nåt annat och håll koll på restaurangernas sociala medierkonton. De brukar utannonsera om bord blir lediga, fast då oftast samma dag.
 
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Sjödin skrev:
Blev plötsligt med barnvakt om ett par veckor och tänkte boka en middag någonstans.
Dahlgren fullt!
Frantzén fullt!
Esperanto fullt!
Oaxen fullt!
Gastrologik fullt!

Så, vilken testar jag nu?

Eller så drar du ner stjärnambitionen, går på Pastis och kör resten på ett par glas hos Gaston eller'Burgundy (eller varför inte både)
 

Magikern

Medlem
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Sjödin skrev:
Blev plötsligt med barnvakt om ett par veckor och tänkte boka en middag någonstans.
Dahlgren fullt!
Frantzén fullt!
Esperanto fullt!
Oaxen fullt!
Gastrologik fullt!

Så, vilken testar jag nu?

Döden i Grytan har bra valuta för pengarna. Mycket mat och flera trevliga viner till rimligt pris.

Kanske värt att be om vinlistan innan och be dem dekantera ditt favovin tills ni är där.
 

Keen

slan
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Får hålla med Kristerb och köra en +1 på Pubologi, eller Djuret. Gamla Stan rekommenderas hur som helst.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Men vad faan.... (*med betoning på andra a:et)

Mina/våra senaste seriösa restaurangbesök i Stockholm;
Djuret
AG
Svinet
Djuret


Så jag är som ni förstår heltänd på era förslag, verkligen!! ;-)
 

kristerb

Medlem
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Bara att kämpa vidare i listan då!

Volt, om du tycker naturviner är OK.
Ekstedt. Dito.
Sjögräs
F12
Operakällaren
 
Toppen