Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa restaurangen i Stockholm?

Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Blev Operakällaren för min del iaf. 6.e December.
Dom har ju ganska bra champagnelista trots allt.
 
SV: Bästa restaurangen i Stockholm?

Sjödin skrev:
Men vad faan.... (*med betoning på andra a:et)

Mina/våra senaste seriösa restaurangbesök i Stockholm;
Djuret
AG
Svinet
Djuret


Så jag är som ni förstår heltänd på era förslag, verkligen!! ;-)

Då jag har minne och kommer ihåg var du varit föreslog jag Pastis.

Volt och Ekstedt är också bra
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Pubologi avklarat!
Fantastiskt gott. Det var mitt första besök och vi blev klart nöjda över förväntan.
Fan vad kul!

Det är på tok för länge sedan jag var där och käkade. Gillar verkligen hur de byter koncepten och blir bättre och bättre och roligare och roligare.

Måste boka köksbordet där. Ska vara fantastiskt.
 

Elvis

Medlem
Berätta mer om köksbordet! Är det upplevelsen att se maten tillagas som är fantastisk? Eller är det någon specialmeny där?
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Berätta mer om köksbordet! Är det upplevelsen att se maten tillagas som är fantastisk? Eller är det någon specialmeny där?
Att surra med kocken är väl alltid trevligt dock är det maten och vinpaketet som är fantastiskt.
Menyn är samma som för alla dock med lite extra rätter och jag tror det var två vinpaket att välja mellan.
Har för mej att vi betala 2500:- per person.
Grym mat, grymma viner - tveka inte
 

WineTrade

head of stuff
Leverantör
Chef's Table på AG är bland det bästa i Sthlm. Alla kategorier.
Även att sitta vid eldgrytan på EKSTEDT är riktigt bra.
OAXEN, VOLT och Esperanto är annars bästa matupplevelserna i stan just nu.
Alla dessa efter Flippin' Burgers såklart...! (dit kan man gå även med låg cash-flow Jimmy! ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Chef's Table på AG är bland det bästa i Sthlm. Alla kategorier.
Även att sitta vid eldgrytan på EKSTEDT är riktigt bra.
OAXEN, VOLT och Esperanto är annars bästa matupplevelserna i stan just nu.
Alla dessa efter Flippin' Burgers såklart...! (dit kan man gå även med låg cash-flow Jimmy! ;)

Aaaaaaaaahahaha! Fan, hipsterflippin!

jag är ju lite trasig just nu och måste erkänna en viss överdosering av Formosa å det sista, men det beror mycket på att jag drar med dem till Kina i december och att maten är fuckin' Epic.

Det är så svårt att säga vad som är bäst nu. Det finns så mycket jag vill prova. Kitchen på Pubologi, eller bara vanliga pubologi, vill prova Gros torsdagar, vill prova lilla Ego, vill prova allt!
 
Aaaaaaaaahahaha! Fan, hipsterflippin!

jag är ju lite trasig just nu och måste erkänna en viss överdosering av Formosa å det sista, men det beror mycket på att jag drar med dem till Kina i december och att maten är fuckin' Epic.

Det är så svårt att säga vad som är bäst nu. Det finns så mycket jag vill prova. Kitchen på Pubologi, eller bara vanliga pubologi, vill prova Gros torsdagar, vill prova lilla Ego, vill prova allt!

Man kan konstatera att restaurangscenen blir mer och mer intressant. Får hoppas att det håller i sig
 
Toppen