Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa rödvinet på systemet för under 150

Magikern

Medlem
Vilka är det bästa du smakat för under 150?

Tänker mest på viner som är goda att dricka nu.

Själv får jag säga Le Tense Sassela 2008
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Måste säga Montfollet för 99 kr är ett riktigt gott rödvin som klarar några år i källaren till och med.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Skumpagne skrev:
Måste säga Montfollet för 99 kr är ett riktigt gott rödvin som klarar några år i källaren till och med.

Jag prövade de vinet och de var rätt gott men de smakade lite för mycket svartvinbärssaft för min smak ;)

Idag kommer jag att prova Quara 2010 från Argentina för andra gången minns det som ett riktigt höjdarvin i sin prisklass :)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Berätta gärna hur det va, är en riktig sucker för argentinska viner.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Skumpagne skrev:
Berätta gärna hur det va, är en riktig sucker för argentinska viner.

Lite av en besvikelse inte som första gången alls men då hade jag annan mat till å andra sidan. för mycket ekfatskaraktär och de surnade rätt fort.

Fylligt vin i högsta grad dock.
 

Gurto

Medlem
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Chateau Bouscassé 119kr. Riktigt trevligt tannatbaserat rödvin från Madiran som också tål ett gäng år i källaren. Dock är det 07an jag druckit och de flesta bolag har 08an nu som jag förvisso inte smakat men både från det jag hört och enligt omdömen på cellartracker är 08an betydligt sämre än 07an.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Gurto skrev:
Chateau Bouscassé 119kr. Riktigt trevligt tannatbaserat rödvin från Madiran som också tål ett gäng år i källaren. Dock är det 07an jag druckit och de flesta bolag har 08an nu som jag förvisso inte smakat men både från det jag hört och enligt omdömen på cellartracker är 08an betydligt sämre än 07an.

Tyvärr finns inte 07:an att beställa på SB :-[
 
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Magikern skrev:
Tyvärr finns inte 07:an att beställa på SB :-[

Den har funnits på hylla typ det senaste året så den har helt enkelt sålts slut och ersatts av aktuell årgång.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Bästa rödvinet på systemet för under 150

Prövade Serrata Belgvardo-2010 igår för andra gången och det får sägas vara ytterligare ett av de viner som inte levde upp till samma höjder som första gången jag smakade det.

Helt Klart prisvärt för 99 kronor dock.
 
Toppen