Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bar Rouge

Elvis

Medlem
Jag ska till Bar Rouge på fredag. Är det inte någon här i forumet som är sommelier på Le Rouge?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Bar Rouge

Arvid, har du någon enstaka champagneflaska över som du kan tänka dig att rea ut i baren på fredag? 8)
 

Arvid

Medlem
SV: Bar Rouge

Jag har faktiskt sagt adjö till Stockholm och Le Rouge och har flyttat ner till Malmö.

Om du vill dricka något lite annorlunda så finns det nog några flaskor från David Léclapart kvar. Annars... Jerome Prevosts barriquade 100% PM om du ska äta något till kanske? Smågalen, bio, ej svavlad skumpa som du inte hittar på många andra ställen i Sverige (rätt stor i Danmark dock). Be att få se Le Rouges vinlista (de har en slimmad version i baren), eller så kanske de kan skicka någon duktig från restaurangen såvida du inte kommer i värsta rushen.

Hoppas att du hittar något riktigt gott. ;D
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Bar Rouge

Tack för tipsen! Jag har längtat efter att få prova Leclapart så det känns som en het kandidat.
 

kayaker

Cyklist
SV: Bar Rouge

Andreas L skrev:
Har du några insidertips? Undertecknad ska dit imorgon och fira sin födelsedag...
Jag antar att det kan vara läge att säga grattis på födelsedagen då: Grattis Andreas!
 

CH

Medlem
SV: Bar Rouge

kayaker skrev:
Jag antar att det kan vara läge att säga grattis på födelsedagen då: Grattis Andreas!

Instämer, Grattis!

Elvis skrev:
Tack för tipsen! Jag har längtat efter att få prova Leclapart så det känns som en het kandidat.

Väldigt nyfiken på vad du tyckte om Leclapart. Du får återkomma med noteringarna sedan.
 

Arvid

Medlem
SV: Bar Rouge

Andreas L skrev:
Har du några insidertips? Undertecknad ska dit imorgon och fira sin födelsedag...

Stort grattis! Men jag trodde man slutade fira födelsedagar vid en viss ålder...

Nåväl! Ska du till Le Rouge eller Le Bar Rouge? Menyerna har nog ändrats sedan jag sist var där för nån vecka sedan (jäkligt gött att vara ledig, eller arbetslös eller vad det nu kallas). Bouillabaissen på restaurangen är riktigt härlig tycker jag, och jag har svårt att motstå burgaren på baren. Men jag är hamburegertorsk. Nästan det enda jag äter när jag går ut... sorgligt.

Vinmässigt har jag väl några små favoriter just nu:

Ferme de la Sansonniere La Lune & Les Fourchardes, grym Chenin från Bonnezeaux, fast bara "Vin de France" på ettiketten (när tilläts det förresten, för det är ju inte ens Vin de Table de France som hans röda!?!).

Domaine la Marele, syrahdominerad Languedoc som är helt underbar. Kolla in hemsidan: http://www.lamarele.com/ finns i "engelsk" version. :)

Henri Bonneaus Les Rouliers VdT (02+03 om jag inte minns fel).

Och så Lécrapart-champagnen så klart.

Fast det där kan du ju bättre än oss alla på egen hand... Ha en fantastiskt trevlig kväll! ;D
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Bar Rouge

Jag ska dit i kväll. Missade frågetecknet i Arvids "trevlig kväll" ovan. :)
 
Toppen