Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Barcelona

hampus86

Medlem
Åker till Barcelona i slutet av oktober. Tips på mat, vin, restauranger, boende?

Tänkte leva billigt första veckan, och sen ösa på sista 2 dagarna.
 

Ulf S

Medlem
SV: Barcelona

Cerveceria Catalana på Calle Mallorca har otroligt bra tapas, och högst måttliga priser. Det går inte att boka bord, så man får stå och dricka vin medan man väntar på att ett bord ska bli ledigt. Deras vitlöksgambas är sinnessjukt bra.
 

R.P

Medlem
SV: Barcelona

hampus86 skrev:
Åker till Barcelona i slutet av oktober. Tips på mat, vin, restauranger, boende?

Tänkte leva billigt första veckan, och sen ösa på sista 2 dagarna.

Finns en massa trevligt att hitta på härnere, missa inte cocktailbarerna, Speakeasy som är nämd är bra men ett mysigare alternativ tycket jag är Ideal som ligger Aribau/Mallorca. Restaurang Moo som ligger i hotellet Omm som Elvis tipsade om är riktigt bra, där har du också en rätt bra lounge/nattklubb som stänger vid tretiden. För bästa upplevelse av disco så åk till Pedralbes (ett område i barca) och gå på Elephant, var inte där före 01.00, dom stänger 05.30.

För tapas så åker du ner till Barceloneta och går på La Bombeta, ruggigt bra tapas och en trevlig familjerestaurang, alltid full med folk. För riktigt bra skadjur så har du restaurangen Barceloneta www.rte-barceloneta.com

Två andra restauranger som är riktigt bra är http://www.elracodenfreixa.com/main_en.html och www.neichel.es

Ska du handla vin, sprit och annat gott så bege dig till Rambla de Catalunya/Aragon, trevlig delikatessaffär. 20 meter längre bort på Aragon har du Fuente som har riktigt bra utbud på sprit, inga viner där men massor av vodka, whiskey, rom etc.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Barcelona

najs!

Tack för hjälpen allihop! Håller på och planerar just nu, så tipsen är värdefulla! Hoppas hinna med en fotbollsmatch också. Någon som vet hur man får tag i biljetter?
 

Elvis

Medlem
SV: Barcelona

Elvis skrev:
Jag ska själv till Barcelona om några veckor och har bokat bord på Comerç 24, som jag har läst ska vara väldigt bra.
http://www.comerc24.com

Jag var på Comerç 24 i lördags och blev mycket imponerad. En lyxtapasrestaurang med många intressanta rätter. Cool inredning och rimliga priser. Jag tror att stora avsmakningsmenyn kostade 70-80 Euro vilket kändes mycket rimligt.
 

R.P

Medlem
SV: Barcelona

Elvis skrev:
Jag var på Comerç 24 i lördags och blev mycket imponerad. En lyxtapasrestaurang med många intressanta rätter. Cool inredning och rimliga priser. Jag tror att stora avsmakningsmenyn kostade 70-80 Euro vilket kändes mycket rimligt.

Härligt! :) Då ska jag absolut testa den vid tillfälle!
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Barcelona

Jag är hopplöst borta vad det gäller spanska viner. Vad finns för kul att dricka? Riojor? Cavor?
Det bär iväg på torsdag.
 

R.P

Medlem
SV: Barcelona

hampus86 skrev:
Jag är hopplöst borta vad det gäller spanska viner. Vad finns för kul att dricka? Riojor? Cavor?
Det bär iväg på torsdag.

Jag älskar vita Albarinoviner, från Rias Baixas, ruggigt prisvärda också. Röda så håller jag mig mest till Ribera del Duero, Priorat men har också börjat upptäcka Bierzo. Annars gör Rioja idag väldigt moderna och mycket bra viner. Runt Barca hittar du bra viner från Penedes (som också har väldigt bra vita, och en del bra röda också), Priorat och Montsant.
Cavor är inte alls dumt som aperitif, men oftast lite för tunna för att kunna kombinera med mat. Jag gillar cava, du kommer att hitta hur mycket som helst. 90% av alla cavor kommer från just Penedes. Googla på cavabarer och du kommer hitta en hel del, där dricker man galet billig cava och äter tapas, trevlig miljö och alltid snorfulla med folk.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Barcelona

Tack så mycket för tipsen RP, men kommer tyvärr inte åka imorgon. Sterling jag skulle åka med konkade idag(grym timing), så jag är körd.
Fan vad piss man mår
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Barcelona

hampus86 skrev:
Tack så mycket för tipsen RP, men kommer tyvärr inte åka imorgon. Sterling jag skulle åka med konkade idag(grym timing), så jag är körd.
Fan vad piss man mår

Nä fy fan! You have my sympathies!
 

R.P

Medlem
SV: Barcelona

hampus86 skrev:
Tack så mycket för tipsen RP, men kommer tyvärr inte åka imorgon. Sterling jag skulle åka med konkade idag(grym timing), så jag är körd.
Fan vad piss man mår

Ja jävlar, fan vilken otur, ska du boka om med annat flygbolag?
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Barcelona

nja, vete faan. Lär ju aldrig få tillbaka pengarna, och har inte råd med nya.
 

R.P

Medlem
SV: Barcelona

hampus86 skrev:
nja, vete faan. Lär ju aldrig få tillbaka pengarna, och har inte råd med nya.

Om du har bokat med Amex så får du antagligen pengarna tillbaka, dom ska ersätta sina kunder säger dom.
 

anders

Medlem
SV: Barcelona

Oavsett om du bokat med Amex eller annat kort, kolla med kortbolaget. De har lite olika regler.
Om du har bokat en paketresa så är det troligt att du omfattas av den statliga resegarantin. Vet inte om den bara gäller för hemresa eller om den även gäller utresa. Kan vara värt att kolla.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Barcelona

jag köpte skiten med visa, kopplat till handelsbanken. Snackade med dom i morse, sa att jag skulle komma in och fylla i nån blankett. Så vete faan hur det blir.
 

CH

Medlem
SV: Barcelona

hampus86 skrev:
jaha, då har man bokat resa till island på måndag istället ;D.

Lite ironiskt får man väll säga att det blev till slut

Finanskrisen sabbade islands ekonomi vilket gjorrde att en av de största ägarna i sterling förlorade mucho dollares vilket i sin tur gjorde att han inte kunde skjuta till de pengrna han lovat för att hålla sterling flytande vilket gjorde att sterling gick i kunkurs.

Hoppas du får det trevligt på island istället.
 
Toppen