Barolo i sep

Diskussion i 'Resor' startad av Davantz, 8 augusti 2017.

1. jrick

jrick Medlem

Ja årtusendet är så otroligt överdrivet att säga. 2002 var ju katastrof på riktigt - om man nu för 2014 hos viss producenter slår ihop vingårdslägen till normale så gjorde man väl då 2002 ofta ingen Barolo alls. Och så finns det väl massor med år om man ska gå längre tillbaka, 1994, 1991, 1980 osv som alla antagligen producerat sämre än 2014. Inte för att jag drucket ett endaste av alla de åren, men jag har druckit Langhe Nebbiolo, Barbera och Dolcetto från 2014 åtminstone och de har inte varit katastrof.

2. sunqan

sunqan Vinös

Jo fast 1994 osv är ju inte från detta årtusende.

thunberg, vintomas, Pontus och 1 annan gillar detta.
  3. Davantz

Davantz Medlem

Vi hade nog lite tur under sep, skördning och arbete i gårdarna tar upp mycket tid, men fick ändå några trevliga besök. Kommer nog försöka åka tidigare nästa gång. Min upplevelse av mottagandet var väldigt possetivt, hade gärna köpt mer äldre årgångar med det var svårt.. dom bästa besöken var hos dom mindre producenterna, mycket mysigare och mer personligt.

vinosofi gillar detta.
  4. JonasBo

JonasBo Medlem

2014 gav mindre sködeuttag och flera gjorde inte sina crus, men de Normale och flera crus jag provat under våren var det absolut inget fel på. Snarare vissa är riktigt fina och tillgängliga redan. Så att 2014 är ett dåligt år är synd (och kanske rent felaktigt) att påstå, imo.

vinosofi gillar detta.

Dela sidan