Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bengt-Göran Kronstam

Peder

Medlem
I samband med att Bengt-Göran Kronstam slutade på DN i somras och lämnade över rodret till ett betydligt yngre par och lovande vinskribenter så skrev man följande:

För Bengt-Göran Kronstam väntar en ny tid utanför Sveriges tyngsta vinskribentuppdrag. Hans plan är nu att förverkliga en idé han burit på i tio år.

– Det är ett mycket spännande projekt, en stor satsning som kommer att ruska om Vin-Sverige, förklarar Bengt-Göran Kronstam för WOW News.

Citat från WowNews: http://www.wownews.se/?a=10158

Den stora satsningen var det att bli invald i vinkällaren Grappes styrelse och ruska om Vin-Sverige eller har vi något mer att förvänta oss som kommer ruska om?


Bengt-Göran Kronstam ny medlem i Vinkällaren Grappes styrelse.

http://www.grappe.se/userFiles/pdf/Pressmeddelande_Vinkallaren_Grappe_28_januari_2014.pdf
 

Vino fino

Medlem
Man ska inte ägna sig åt nät-trolleri och hets mot personer (även om de är offentliga) men är det någon jag har svårt för så är det B-G Kronstam… i egenskap av "vinskribent" då, förstås. Personen lämnar vi utanför.

Vinskribenten och "experten" som aldrig provat blint, inte besitter någon formell vinexamen, som under hela sin karriär haft svårt att hålla vattentäta skott i förhållandet till distributörer och till Monopolet….
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Detta med att "ruska om" gillar jag. Och han har ju burit, grunnat och planerat så länge.
Kanske drömmen är att införa BiB som standardförpackning på SB, joina IOGT, lägga ned kyrkans nattvard och driva på svenska vinmakare till Grand Cru samtidigt som han börjar jäsa dryck på gamla kläder och föreslår att "blindprovningar" skall bli olagliga.
- För hur skall man annars veta vad man skall tycka?

Jag känner ju inte karlen, men något lite spännande förväntar jag mig inträffar under 2014. Ivrigt spänd förväntan!
 
Toppen