Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Beställa online på tysk webbhandel med leverans i Danmark...

Sonderlese

Medlem
Hej alla,

Jag behöver förslag på tyska online sajter.
Vi skall på en liten resa till Danmark och jag funderat på att man skulle kunna göra en beställning på en tysk sajt och ha det levererat till adressen i Danmark? Eftersom danmark inte har någon monopol som i Sverige existerar inga handelshinder. Alternativ beställa på danska online webbutiker med leverans till adressen i Danmark. Har någon förslag eller erfarenhet? Tack på förhand!
 

Pontus

Medlem
Hej alla,

Jag behöver förslag på tyska online sajter.
Vi skall på en liten resa till Danmark och jag funderat på att man skulle kunna göra en beställning på en tysk sajt och ha det levererat till adressen i Danmark? Eftersom danmark inte har någon monopol som i Sverige existerar inga handelshinder. Alternativ beställa på danska online webbutiker med leverans till adressen i Danmark. Har någon förslag eller erfarenhet? Tack på förhand!
Varför inte beställa till Sverige?
 
Trådskapare
Sonderlese

Sonderlese

Medlem
@Pontus : tänkte undkomma svensk alkoholskatt. Vi är ändå i Danmark, tysk alkoholskatt är lägre än den danska alkoholskatten, men risk finns att fraktkostnaden äter upp skildnaden i skatterna (brukar finnas ett fraktfri gräns?).
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag har beställt till olika hotell i både Danmark och Tyskland när jag varit på affärsresa och det har aldrig varit några problem. Förvarna bara hotellet att det kommer en leverans och be leverantören att skicka så det kommer fram precis tills ni kommer. Har enbart beställt inom länderna, har inte provat över gränser.
 
Trådskapare
Sonderlese

Sonderlese

Medlem
@thunberg har du länkar eller namn på de tyska och danska sajterna? Vi skall till södra Själland, men inte över gränsen till Puttgarden. Har någon förslag på analog vinbutik emottages tacksamt det också, men tanken är att fixa beställningen innan avresan så man sparrar tid och ägna sig åt det primära syftet med resan.
 

sunqan

Vinös
Punktskattedirektivet är infört i samtliga länders lagar , dvs i princip ska handlaren vid distanshandel betala mottagarlandets moms och alkoholskatt, det som skiljer är hur stor risk det är att skiten fastnar i tullen
 
Toppen