Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Beställa vin från utlandet

LeDuc

Medlem
Jag ska köpa ett vin åt min morbror, ett visst Crozes Hermitage från 2005 och huset Jabolais. Problemet är att det inte finns på systembolaget längre eller har aldrig funnits.
Jag vill helst inte betala mer än vad flaskan brukar kosta(alltså runt 160kr)
Hur gör jag?
Tacksam för tips
-LeDuc
 
SV: Beställa vin från utlandet

LeDuc skrev:
Jag ska köpa ett vin åt min morbror, ett visst Crozes Hermitage från 2005 och huset Jabolais. Problemet är att det inte finns på systembolaget längre eller har aldrig funnits.
Jag vill helst inte betala mer än vad flaskan brukar kosta(alltså runt 160kr)
Hur gör jag?
Tacksam för tips
-LeDuc

Kan inte hitta en Crozes-Hermitage från någon odlare som heter Jabolais. Det närmaste jag kan hitta är Jaboulet som det finns ett antal som heter, Paul Jaboulet Aîné, Domaine Philippe & Vincent Jaboulet , Jaboulet-Isnard, Domaine Jaboulet-Vercherre och Louis Jaboulet

Tips på hur du köper utomlands hittar du här: http://www.finewines.se/vin/kopa-vin-vi ... och-annat/
 
Toppen