Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BiB får betyg 5 av 5

Mysonoxen

Medlem
SV: BiB får betyg 5 av 5

v_skogh skrev:
Har lovat mig själv att aldrig dricka ett rött vin ur låda hur full jag än blir.

Då kan du ju gå på gårdsfest hos mina grannar i sommar, de kör rosé i sina boxar... ::)
 

v_skogh

Medlem
SV: BiB får betyg 5 av 5

Mysonoxen skrev:
Då kan du ju gå på gårdsfest hos mina grannar i sommar, de kör rosé i sina boxar... ::)

Hehe, varför inte?
Anledningen till att jag uttryckte mig så var att jag som testostinn tonåring kom över vitt vin i BiB vid några tillfällen.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: BiB får betyg 5 av 5

v_skogh skrev:
Hehe, varför inte?
Anledningen till att jag uttryckte mig så var att jag som testostinn tonåring kom över vitt vin i BiB vid några tillfällen.

Stackare, när jag var tonåring visste jag inte vad BiB var.
Minns att första gången jag såg en BiB var någon gång tidigt 90-tal...
 

v_skogh

Medlem
SV: BiB får betyg 5 av 5

Mysonoxen skrev:
Stackare, när jag var tonåring visste jag inte vad BiB var.
Minns att första gången jag såg en BiB var någon gång tidigt 90-tal...

Men du visste inte heller vad internet var då ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: BiB får betyg 5 av 5

v_skogh skrev:
Men du visste inte heller vad internet var då ;)

Nej, så gammal är jag faktiskt :(


Men man kunde i alla fall handla toppbordeauxer för ett par hundralappar, så det där med hög ålder är ibland inte fel...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: BiB får betyg 5 av 5

The Pint skrev:
När jag var tonåring drack jag Donelli Lambrusco. Till mitt försvar inbillade jag mig inte ens då att det var ett bra vin. Det var mer en kul grej. Oh så sjöng ju Toy Dolls om att dricka Lambrusco.

http://www.youtube.com/watch?v=jdp9J4-VaNg

Först hårdrock och nu punk :)

Nu förstörs effektivt alla pöbelns myter om att vinälskarna enbart sitter i en berså där de sniffar, sörplar och glufsar och lyssnar på klassiskt eller jazz.
 

zippan

Medlem
Finns det dugliga boxviner?
Jag har inte stött på något, men sen dricker jag sällan BIB. När jag väl gör så brukar jag vara berusad och på fest, hos någon jag inte känner av någon märklig anledning.

Men det finns säkert BIBar med godkännt vin, kanske. Eller? Jag vet inte.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Inget vin under 86-87p är prisvärd då det är för dåligt. BiB kommer sällan upp i det betyget. Har inte prova på många år så någon box kanske når betyget. Sedan försöker jag dricka viner 90 eller högre vilket vore helt omöjligt at uppnå med box .... kom gärna med tips
 

Poussard

Medlem
Känns som kundgruppen saknas. De som vill dricka vin från BiB vill inte betala så mycket för sitt vin och de som är beredda att betala så mycket för vin vill inte köpa vin på box.
Jag instämmer men vill även lägga till att man svavlar extra mycket i boxar eftersom det är en annan förpackning som ska tåla att va öppen, om man kan kalla det det, under en längre tid.
 
Toppen