Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bierhaus - en liten bit av Tyskland i Vasastan.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Bierhaus är ganska nyöppnat i Limericks gamla lokaler på Tegnérgatan. Ett bra utbud av tysk birabärs på fat och några flaskor vin skymtade till i bakgrunden (kollade inte in utbudet). Bra prissatt meny med ett gäng olika korvar som serveras med surkål och senap för 100 spänn, någon charkplanka, lite fläsklägg och någon fisk fanns också på menyn.

Vi slickade i oss fyra Spaten, en blodkorv, en leverkorv och en planka med blandad plockmat. Vi var också tvungna att prova deras hemgjorda fruktsprit. Den kan man med fördel hoppa över.

Riktigt bra var det dock. Rekommenderas. Ett extra plus för att de bara spelade 80-talssynth.
 
Bierhaus är ganska nyöppnat i Limericks gamla lokaler på Tegnérgatan. Ett bra utbud av tysk birabärs på fat och några flaskor vin skymtade till i bakgrunden (kollade inte in utbudet). Bra prissatt meny med ett gäng olika korvar som serveras med surkål och senap för 100 spänn, någon charkplanka, lite fläsklägg och någon fisk fanns också på menyn.

Vi slickade i oss fyra Spaten, en blodkorv, en leverkorv och en planka med blandad plockmat. Vi var också tvungna att prova deras hemgjorda fruktsprit. Den kan man med fördel hoppa över.

Riktigt bra var det dock. Rekommenderas. Ett extra plus för att de bara spelade 80-talssynth.

Dags för ett besök låter det som :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Var idag tillbaka igen. Fortfarande bra. Dock så avgav jag under söndagen ett heligt löfte att inte nyttja alkohol innan julresan och jag kan ärligt säga att en Fritz-kola inte är samma sak som en Spaten.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Hmmm... Har vi inte hört det där förut... :D
Och Spaten är ju aldrig fel... :)

Jajaja! Men jag vill att du ska veta att jag för över ett år sedan hade en vit månad.

Jag var jätteduktig. Faktiskt.
 
Toppen