Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

"Biff Rydberg" på Riche

Elvis

Medlem
Åt middag med några kolleger och utländska affärskontakter igår. Det blev ett besök på Riche och alla utom vegetarianen i sällskapet beställde Biff Rydberg à 315 kr. Det som sedan kom in var rena skämtet. Dåligt kött och sedan sådan där fryst alltför fintärnad potatis som de hade stekt på. Jag tror inte ens att de hade hackat löken själva. Äggulan var det bästa på tallriken. Det är faktiskt rena hånet mot gästerna när menyns dyraste rätt är så dålig. Och så vet man att ett stenkast bort (Prinsen) hade man kunnat få samma rätt till samma pris men flera klasser bättre.
 

Jos

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Ja det är helt otroligt hur pinsamt dåliga en del är. Ibland har man ju lust att gå in och skälla ut kocken och fråga hur i helvete de kan servera sånt skit.. Åt en Biff Rydberg på Tranan under en lunch för inte så länge sen(265 spänn) och den sög rejält också. En den helt genomstekta bitar kött, halvbränd uppstekt potatis och lök som de hade brynt för mycket. Fattar inte hur de kan vara så jävla dåliga så det inte kan servera en så pissenkel rätt.

Kan tillägga att jag käkade en på Grodan också för ett par veckor sedan och den var inget vidare heller. Inte lika hemsk som på Tranan men nära på.

Just nu är det faktiskt bara Prinsen som jag kommer ihåg som riktigt bra. Jo för länge sedan "Lök & Bar" (hette det så?) som serverade en grym Rydberg.
 

SUPRA

Bäst
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Har ätit en kanongod BR på en liten okänd krog på söder, parallellgata till Hornsgatan, minns ej namnet och de har säkert nya ägare nu.

Prinsens är nog bäst, i dagsläget.

ÖHT tycker jag att det är synd och skam att man rätt ofta går ut och äter för dyra pengar och maten och servicen är "sådär".

Jag är inte speciellt bra på matlagning, men ofta tycker jag att det är godare om man köper hem en bra köttbit, köpsås (alt. egen) och pompa blir
bättre än på många restauranger. Det man ofta inte klarar av själv är de mer avancerade såserna och smakerna.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Bistro Ruby i Gamla Stan har en habil Rydberg också där man får bestämma stekgraden på köttet etc (något som borde vara standardförfarande, men tyvärr allt som oftast missas totalt).
 

Keen

slan
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Tycker PA & Co's Rydberg är den bästa jag ätit. Har dock inte ätit den på Prinsen.
 

vintjej

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Elvis skrev:
Åt middag med några kolleger och utländska affärskontakter igår. Det blev ett besök på Riche och alla utom vegetarianen i sällskapet beställde Biff Rydberg à 315 kr. Det som sedan kom in var rena skämtet. Dåligt kött och sedan sådan där fryst alltför fintärnad potatis som de hade stekt på. Jag tror inte ens att de hade hackat löken själva. Äggulan var det bästa på tallriken. Det är faktiskt rena hånet mot gästerna när menyns dyraste rätt är så dålig. Och så vet man att ett stenkast bort (Prinsen) hade man kunnat få samma rätt till samma pris men flera klasser bättre.

Pinsamt för dig också som ju var värd, antar jag?
Jag är nyfiken på om du delgav servisen samma åsikter som här och hur de reagerade?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Det var en del snygga tjejer där igår, så gästerna var nöjda ändå. 8) Vad gäller maten så verkade de också nöjda, jag hade sålt in det som en "Swedish speciality" och de visste inte hur bra det kan vara.. Viktigast för gästerna var nog att det var nötkött och inget annat... ::)

Så jag höll god min och sa inget till personalen.
 

Helen

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Elvis skrev:
Åt middag med några kolleger och utländska affärskontakter igår. Det blev ett besök på Riche och alla utom vegetarianen i sällskapet beställde Biff Rydberg à 315 kr. Det som sedan kom in var rena skämtet. Dåligt kött och sedan sådan där fryst alltför fintärnad potatis som de hade stekt på. Jag tror inte ens att de hade hackat löken själva. Äggulan var det bästa på tallriken. Det är faktiskt rena hånet mot gästerna när menyns dyraste rätt är så dålig. Och så vet man att ett stenkast bort (Prinsen) hade man kunnat få samma rätt till samma pris men flera klasser bättre.

Riche har inte kunnat laga någon god mat på flera år. Vi gick dit ofta för mellan 1999-2003 och då var både service och mat helt ok.
Nu är Riche tillsammans med Sturehofe, Aburgine, Ulla Winblad, Jossefina, restaurang Gothhem, hotell Mornington på nybrogatan och teatergrillen på min dödskallelista. Ställen som endast ska besökas i nödfall och som lever på gamla meriter.

Fanken vad svårt det är att hitta bra, god och gärna prisvänlig mat på krogarna runt östermalm speciellt när man är ute och äter middag ca 5 dagar i veckan (vi är för lata för att laga mat hemma efter en hel arbetsdag.)

Jag kan dock rekommendera följande krogar.
Brasserie Godot- god Chevre chaux sallad och lite annat gott, trevlig service
Restaurang GQ - helt grym rissotto med pilgrimsmusslor
Hoong foock på linnegatan men ät endast den knaperstekta ankan.
Ciao ciao grande på storgatan men endast pizzan är ätbar, pizzan är värd varenda kcalori tyvärr är deras vinlista en katastrof.
Restaurang Capri på Nybrogatan om ni vill ha rolig, underhållande och nochalant service, so so på matsidan.
Proviant deras kalvlever är bäst i staden
Vassa Eggen, så jäkla trevlig.
KB är så mysigt och maten är god , steak frittes, wallenbergaren, räksmörgåsen, ceasarsalladen och deras hallonsuffle är helt toppen.
Texas Longhorn på nybrogatan, men de har börjat att svajja väldigt mycket på maten den senaste månaden, om de inte hyffsar till sig kommer de också att hamna på min svarta lista.

Ja jag har nog glömt några ställen men dessa är ställen som vi brukar gå till.

Förresten kan vi inte göra en tråd om restauranger? Där vi kan ge tips om vad som är bra resp dåligt?
 

Krug88

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

1CRU skrev:
Riche har inte kunnat laga någon god mat på flera år. Vi gick dit ofta för mellan 1999-2003 och då var både service och mat helt ok.
Nu är Riche tillsammans med Sturehofe, Aburgine, Ulla Winblad, Jossefina, restaurang Gothhem, hotell Mornington på nybrogatan och teatergrillen på min dödskallelista. Ställen som endast ska besökas i nödfall och som lever på gamla meriter.

Fanken vad svårt det är att hitta bra, god och gärna prisvänlig mat på krogarna runt östermalm speciellt när man är ute och äter middag ca 5 dagar i veckan (vi är för lata för att laga mat hemma efter en hel arbetsdag.)

Jag kan dock rekommendera följande krogar.
Brasserie Godot- god Chevre chaux sallad och lite annat gott, trevlig service
Restaurang GQ - helt grym rissotto med pilgrimsmusslor
Hoong foock på linnegatan men ät endast den knaperstekta ankan.
Ciao ciao grande på storgatan men endast pizzan är ätbar, pizzan är värd varenda kcalori tyvärr är deras vinlista en katastrof.
Restaurang Capri på Nybrogatan om ni vill ha rolig, underhållande och nochalant service, so so på matsidan.
Proviant deras kalvlever är bäst i staden
Vassa Eggen, så jäkla trevlig.
KB är så mysigt och maten är god , steak frittes, wallenbergaren, räksmörgåsen, ceasarsalladen och deras hallonsuffle är helt toppen.
Texas Longhorn på nybrogatan, men de har börjat att svajja väldigt mycket på maten den senaste månaden, om de inte hyffsar till sig kommer de också att hamna på min svarta lista.

Ja jag har nog glömt några ställen men dessa är ställen som vi brukar gå till.

Förresten kan vi inte göra en tråd om restauranger? Där vi kan ge tips om vad som är bra resp dåligt?
Ciaociao grande, Capri och GQ är jag rätt missnöjd med, annars gillar jag din lista!
 

Keen

slan
SV: "Biff Rydberg" på Riche

1CRU skrev:
Riche har inte kunnat laga någon god mat på flera år. Vi gick dit ofta för mellan 1999-2003 och då var både service och mat helt ok.
Nu är Riche tillsammans med Sturehofe, Aburgine, Ulla Winblad, Jossefina, restaurang Gothhem, hotell Mornington på nybrogatan och teatergrillen på min dödskallelista. Ställen som endast ska besökas i nödfall och som lever på gamla meriter.

Fanken vad svårt det är att hitta bra, god och gärna prisvänlig mat på krogarna runt östermalm speciellt när man är ute och äter middag ca 5 dagar i veckan (vi är för lata för att laga mat hemma efter en hel arbetsdag.)

Jag kan dock rekommendera följande krogar.
Brasserie Godot- god Chevre chaux sallad och lite annat gott, trevlig service
Restaurang GQ - helt grym rissotto med pilgrimsmusslor
Hoong foock på linnegatan men ät endast den knaperstekta ankan.
Ciao ciao grande på storgatan men endast pizzan är ätbar, pizzan är värd varenda kcalori tyvärr är deras vinlista en katastrof.
Restaurang Capri på Nybrogatan om ni vill ha rolig, underhållande och nochalant service, so so på matsidan.
Proviant deras kalvlever är bäst i staden
Vassa Eggen, så jäkla trevlig.
KB är så mysigt och maten är god , steak frittes, wallenbergaren, räksmörgåsen, ceasarsalladen och deras hallonsuffle är helt toppen.
Texas Longhorn på nybrogatan, men de har börjat att svajja väldigt mycket på maten den senaste månaden, om de inte hyffsar till sig kommer de också att hamna på min svarta lista.

Ja jag har nog glömt några ställen men dessa är ställen som vi brukar gå till.

Förresten kan vi inte göra en tråd om restauranger? Där vi kan ge tips om vad som är bra resp dåligt?

Glöm inte PA & Co!
 

Helen

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Krug88 skrev:
Ciaociao grande, Capri och GQ är jag rätt missnöjd med, annars gillar jag din lista!

GQ har vuxit! Efter att jag hade varit där första gången för 3 år sedan då jag totalsågade stället och vägrade att sätta min fot där igen.
Det gick sedan 3 år och förra året gick jag dit igen, jag fattade ingenting - det var sååååå bra och services var helt kanon.
Om det var ett tag sedan du var där Krug88 så kan det vara tid att prova den igen.

ciao ciao kan bara göra pizza. - Har du något bättre ställe som du kan rekomendera Krug88? då tar jag gärna det tipset.
 

Keen

slan
SV: "Biff Rydberg" på Riche

1CRU skrev:
GQ har vuxit! Efter att jag hade varit där första gången för 3 år sedan då jag totalsågade stället och vägrade att sätta min fot där igen.
Det gick sedan 3 år och förra året gick jag dit igen, jag fattade ingenting - det var sååååå bra och services var helt kanon.
Om det var ett tag sedan du var där Krug88 så kan det vara tid att prova den igen.

ciao ciao kan bara göra pizza. - Har du något bättre ställe som du kan rekomendera Krug88? då tar jag gärna det tipset.

Säker på att det inte var för den där Sommelierns skull du tyckte att det var så bra? ;D
 

Krug88

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

1CRU skrev:
GQ har vuxit! Efter att jag hade varit där första gången för 3 år sedan då jag totalsågade stället och vägrade att sätta min fot där igen.
Det gick sedan 3 år och förra året gick jag dit igen, jag fattade ingenting - det var sååååå bra och services var helt kanon.
Om det var ett tag sedan du var där Krug88 så kan det vara tid att prova den igen.

ciao ciao kan bara göra pizza. - Har du något bättre ställe som du kan rekomendera Krug88? då tar jag gärna det tipset.
De andra Ciao Ciao är helt ok, men den på Storgatan är inget vidare.
Ligger en på Karlavägen som är bra har jag för mig.

Får väl ge GQ en chans till förmodar jag.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Jag åt lunch på Wedholms Fisk idag och den bör nog upp på listan. Och en lunch är inte så blodigt dyrt heller. Jag åt grillad gös med sockerärtor och Dijonhollandaise, som var helt sagolikt bra.
 

weezer

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

-91, när det bara fanns en Ciao Ciao i korsningen artellerigatan/östermalmsgatan, då var fanemej de pizzorna suveräna. Grymt gott att trycka i sig en i den trånga lilla delibutiken.
 

R.P

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Åt en Rydberg på Akkurat i veckan, den var inte dum, bra kött som jag valde blodigt, vilket det också var. Anledningen till att man går dit är ju inte maten egentligen utan att dom har Bedarö Bitter, Oyster Stout och Real Ale på fat. ;D (+såklart en massa annan god öl)
 

Jos

Medlem
SV: "Biff Rydberg" på Riche

Tryckte en Rydberg på Café Operas Bakficka igår som var bra även om den inte var bäst. Lite för tråkig och hård yta på annars blodigt fina oxfilébitar. Potatisen ok men för lite lök. Gick på 265 har jag för mig.
 
Toppen